Uniwersytet Opolski - Central Authentication SystemYou are not logged in | log in

Business Language (1-PRK-JB-D3)

(in Polish: Język biznesu)
bachelor's degree studies
full time, 3 years
Language: Polish

Czego uczy się na języku biznesu?

Celem kształcenia na tym kierunku jest przygotowanie studentów do pracy wymagającej znajomości języków obcych oraz orientacji w biznesie, stosunkach międzynarodowych, turystyce i reklamie.
Program został opracowany tak, by umożliwić połączenie zajęć językowych – z języka rosyjskiego i angielskiego – z zajęciami z zakresu m.in. podstaw ekonomii, prawa gospodarczego, marketingu. Program studiów uzupełniają przedmioty ogólnohumanistyczne.

Język wykładowy:  rosyjski, polski, angielski

Najważniejsze przedmioty wykładane w toku studiów:

  • kanon języka biznesu, który jest tworzony przez zajęcia praktyczne z języka rosyjskiego i angielskiego,

  • przedmioty ekonomiczne i prawno-gospodarcze,
  • inne przedmioty obowiązkowe, do których należą kursy uzupełniające kanon, konieczne do uzyskania dyplomu,
  • przedmioty do wyboru: kursy stałe, pogłębiające i uzupełniające problematykę kanonu studiów,
  • kursy zmienne kierunkowe oraz ogólnouczelniane prezentujące warsztat badawczy pracowników wydziału i uczelni. 

UczUczymy:

  • j. rosyjskiego (dla początkujących – w ciągu ponad 840 godzin nauki osiągamy poziom C1)
  • j. angielskiego (dla średniozaawansowanych – zaczynamy od poziomu B1 osiągając poziom B2 w ciągu ponad 430 godzin nauki).

W ramach kształcenia biznesowego uczymy 

·podstaw ekonomii,
·podstaw marketingu,
·elementów prawa cywilnego i prawa spółek handlowych,
·organizacji i zarządzania,
·podstaw europejskiego prawa gospodarczego,
·przygotowania do pracy w administracji,
·korespondencji urzędowej w języku angielskim,
·technik negocjacji,
·usług logistycznych,
·zarządzania przedsiębiorstwem,
·zastosowania oprogramowania IT klasy ERP (Enterprise Resource Planning) w zarządzaniu procesami biznesowymi.     

Dlaczego warto studiować język biznesu na Uniwersytecie Opolskim?

O wyjątkowości kierunku decyduje

·nterdyscyplinarny charakter studiów (szeroki wachlarz przedmiotów kierunkowych  i bogata oferta przedmiotów ogólnohumanistycznych),
·nowatorski profil kształcenia, który dostosowany jest do aktualnych potrzeb rynku pracy i możliwości zatrudnienia absolwentów, z uwzględnieniem rozwijającego się i stwarzającego praktycznie nieograniczone możliwości rynku klienta rosyjskiego,
·możliwość kontynuacji na studiach II stopnia i uzyskania tytułu magistra,
·realizacja części programu studiów metodami zdalnymi – zajęcia z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość prowadzone będę z wykorzystaniem platformy Moodle oraz aplikacji MS Teams,
·wysoka jakość kształcenia, którą zapewnia wyspecjalizowana kadra dydaktyczna i badawcza.

Działalność studencka, możliwości rozwoju, wyjazdów, stypendiów

Studenci mogą uczestniczyć w życiu kół naukowych, tj. Koła Naukowego Kultury Rosyjskiej oraz Studenckiego Naukowego Koła Slawistów, w których mogą rozwijać swoje pasje nie tylko naukowe, ale też artystyczne – wokalne, aktorskie czy literackie (m.in. poprzez organizowanie spotkań, wieczorków, prezentacji multimedialnych itp. popularyzujących szeroko rozumianą kulturę słowiańską).
Dzięki wielu kontaktom z uczelniami zagranicznymi naszym studentom proponujemy wyjazdy na semestralne stypendia zagraniczne w ramach m.in. programów Erasmus+, CEEPUS, BUWiWM (Poczdam, Halle, Moskwa, Kijów, Nowogród Wielki), a także na odpłatne kursy językowe w Rosji, trwające 2-3 tygodnie). Istnieje również możliwość studiowania na innych uniwersytetach polskich objętych programem MOST (System mobilności studentów).

Co można robić po tych studiach?

Absolwent posiada kompetencje w zakresie dwóch języków obcych (rosyjskiego i angielskiego) w zakresie języka ogólnego i specjalistycznego do zagadnień ekonomiczno-społecznych.
Interdyscyplinarny charakter studiów sprzyja zdobyciu wysokich kwalifikacji merytorycznych tj. biegłemu opanowaniu obu języków w równym stopniu, nabyciu umiejętności w dziedzinie komunikacji handlowej oraz przedsiębiorczości gospodarczej, wyposażeniu w wiedzę dotyczącą prawa i mechanizmów życia gospodarczego oraz istoty i zasad marketingu i reklamy, formowaniu kompetencji w zakresie kultury Słowian Wschodnich i narodów Europy Zachodniej. Dzięki temu naszego absolwenta cechuje świadomość kulturowego oraz ekonomiczno-politycznego usytuowania Polski między Wschodem a Zachodem, co predestynuje go do pełnienia różnorodnych funkcji we współczesnym integrującym się świecie. Pozwala mu to również aktywnie kreować własną karierę zawodową. Absolwenci wymienionej specjalności są przygotowani m. in. do pracy tłumacza, pracownika działu marketingu w firmach, agencjach reklamowych, pracownika biur podróży.

Nabyte umiejętności umożliwiają absolwentowi podjęcie pracy w

·przedsiębiorstwach,
·biurach podróży,
·redakcjach czasopism,
·biurach tłumaczeń,
·środkach masowego przekazu,
·instytucjach naukowych i uczelniach,
·w sektorze usług wymagających dobrej znajomości języka rosyjskiego i angielskiego oraz orientacji w problematyce ekonomicznej.      

Absolwent Języka biznesu będzie przygotowany do pracy w instytucjach państwowych i firmach prywatnych, w których wymagana jest wiedza i umiejętności językowe oraz logistyczne, organizacyjne, menedżerskie i interpersonalne. Wielu absolwentów Języka biznesu pracuje obecnie w firmach prywatnych, przedsiębiorstwach handlowych, finansowych, ubezpieczeniowych, w biurach podróży, a także w instytucjach administracji publicznej (takich jak urzędy miast i gmin, urzędy skarbowe, czy oddziały Zakładu Ubezpieczeń Społecznych), a także w dyplomacji – w ambasadach i konsulatach.

Kontynuowanie nauki na II stopniu studiów

Absolwent studiów I stopnia Język biznesu może kontynuować naukę na studiach II stopnia kierunków filologicznych.

Kierunek w pełni dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Szczegółowe informacje o kierunku:

Wydział Filologiczny
http://jb.wfil.uni.opole.pl/

http://wfil.uni.opole.pl/jezyk-biznesu/

Cudzoziemcy

Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych i osób posiadających zagraniczne dokumenty na stronie hello.uni.opole.pl

Pytania odnośnie rekrutacji cudzoziemców: hello@uni.opole.pl

tel. +48 77 452 7496,      +48 77 452 7292

Kandydaci zagraniczni dokumenty składają w International Students Office (również przesłanych pocztą)

adres: ul. Grunwaldzka 31, pok. 1, 8,9  45-054 m. Opole 

Qualification awarded:

(in Polish) Licencjat z jezyka biznesu

Access to further studies:

The qualification allows graduates to continue studying at a Master’s programme (EQF level 7) within related majors offered at universities in Poland and abroad.

Professional status:

Graduate is qualified to take employment that requires a fair command of English (at B2 level of CEFRL) and an excellent command of Russian (at C1 level of CEFRL), as well as a general knowledge of business, marketing, international relations, tourism and advertising. Graduate is acquainted with specialist vocabulary related to business and take basic courses in economics, law, commerce, administration and management and can conduct formal business correspondence in foreign languages, negotiate effectively and apply the principles of logistics in the business sector. Graduate can edit and translate simple informative texts. The Bachelor of Arts degree in linguistics, obtained within the major requires conducting an original and independent study. Graduate is aware of the specific place of Poland at the intersection of East and West, which allows assuming different roles and positions in the globalizing society. This also allows for active shaping graduate’s career opportunities both on the local and international labour market. Graduate is prepared to work as an assistant translator, marketing manager in enterprises and advertising agencies, in tourist agencies, cultural and media institutions, as well as in various offices that require a proficiency in foreign languages and an understanding of cultures of the countries where Russian and English are spoken. While studying, the student completed 120 didactic hours (90 clock hours) of vocational practice in domestic or foreign institutions allowing for contact with the Russian and/or English language, or a business work environment, the aims of which were to familiarize the student with the professional environment, to develop professional skills and to improve a business language specialist’s professional workshop.

Learning outcomes

Graduate of the major Business Language Studies, Bachelor’s degree has advanced knowledge of:
- the chosen facts, objects and language phenomena, and the methodology and language theories that explain intricate interdependencies among them;
- main developmental tendencies of the disciplines important for philological studies;
- methodological and subject-specific issues pertaining to philological sciences, their newest developments and directions of research;
- theories and methodology and terminology applied in the science of language;
- analytical methods used to interpret texts and other products culture within chosen theories and research schools in linguistics;
- fundamental dilemmas in modern philology pertaining to its research and application to solving social issues;
- economic, legal and various other conditions and concepts in connection with the research carried out in philology and the application of its results;
- rules of industrial and intellectual property rights and the management of the resources;
- rules of functioning characteristic of the systems and institutions appropriate for the professional activity within philology (education, culture, media, translations, and business process outsourcing).

Gradate can:
- use the knowledge related to the field of philology to formulate and solve complicated issues in the use of language in an innovative way, in unexpected situations;
- formulate and analyse research problems, choose tools and methods to solve them, synthesize various ideas and viewpoints basing on the philological knowledge (with possible application of related research fields);
- perform a critical analysis and interpretation of chosen texts and products of culture characteristic of philology with the application of original methods to evaluate their importance for and impact on the historical and cultural processes;
- communicate, also in a debate, with various circles of interlocutors on specialist topics;
- use Russian at C1-Level CEFR for Languages, and another European language, English, at B2-Level;
- assume the leading role in a team,
- plan and perform one’s own and other people’s life-long learning processes.

Graduate is ready to:
- evaluate critically the received knowledge and recognize the importance of linguistic issues while solving cognitive and practical problems;
- fulfil social obligations, inspire and organize activity for social environment, and initiate activity benefitting the public in an enterprising way;
- fulfil professional duties in a responsible way, considering changing social needs, with reference to developing the professional outcome, maintaining the ethos of the industry and developing the rules of professional ethics;
- participate in various forms of cultural life;
- act competently, responsibly and ethically within the field of the chosen academic discipline.

Admission procedures:

Visit the following page for details on admission procedures: https://rekrutacja.uni.opole.pl