(in Polish) Digital Cultures, II stopień, 2-letnie, stacjonarne (1-PRK-DC-S.M.2)(in Polish: Digital Cultures, II stopień, 2-letnie, stacjonarne) | |||||
(in Polish) II stopnia (in Polish) stacjonarne, (in Polish) 2-letnie Language: Polish | Opis ogólnyCzego uczy się na kierunku Digital Cultures? Studia mają na celu osadzenie elementów groznawczych i wiedzy o środowiskach cyfrowych w szerszym kontekście językoznawczym oraz kulturoznawczym. Kluczowym dla przygotowanego programu pojęciem jest komunikacja, której obecność i kształtowanie jak i refleksja nad nią w środowisku digitalnym stanowi trzon efektów, które mają wypracować przygotowane kursy. Proponowany kierunek zakłada osiągnięcie efektów uczenia się w zakresie wiedzy o przestrzeni i kulturze cyfrowej jako płaszczyźnie komunikacyjnej – języki nowych mediów, socjolekty graczy oraz fanowskie w środowisku cyfrowym, memy i komunikacja w Internecie. W zakresie umiejętności skupia się przede wszystkim na kompetencjach komunikacyjnych, w tym także marketingowych i PR. Duży nacisk będzie tu położony na poruszanie się po i zarządzanie mediami społecznościowymi jako najbardziej wpływowej platformie komunikacyjnej w przestrzeni cyfrowej. Kompetencje społeczne dotyczyć będą przede wszystkim dostrzeżeniu roli wymiany myśli i kompetencji językoznawczych we współczesnym świecie. Działalność studencka Studenci kierunku Digital Cultures mają szansę rozwoju pasji i zainteresowań w ramach organizacji studenckich. Są to przede wszystkim koła naukowe m.in.: Koło Studentów Game Studies „Random Encounter”, Koło Naukowe Teatrologów, Koło Naukowe Literatury Współczesnej, Koło Naukowe Literatury i Kultury Modernizmu, Koło Naukowe Onomastów, Koło Naukowe Staropolskie „Gryf”. Studenci mają możliwość wyjazdu na stypendia do innych ośrodków naukowych (także uczelni zagranicznych) w ramach programu Erasmus oraz MOST. Najaktywniejsi studenci otrzymują stypendia naukowe, mogą też wybrać indywidualny plan studiów (IPS) bądź indywidualną organizację studiów (IOS), w ramach których student ma możliwość pracowania pod bezpośrednią opieką pracownika naukowego. Sylwetka absolwenta Proponowana przez nas sylwetka absolwenta to profil pracownika kreatywnego w środowisku cyfrowym, w tym przede wszystkim deweloper w branży gier (zarówno pod kątem projektowania gier jak i ich elementów – grafik, animacji, treści tekstualnych i poziomów) o kompetencjach rozszerzonych w zakresie komunikacji w przestrzeni cyfrowej, co może okazać się szczególnie istotne wobec przeobrażeń na rynku pracy po pandemii COVID19. Oferujemy kompetencje pracownika cyfrowego marketingu oraz specjalisty ds. komunikacji społecznościowej i zarządzania społecznościami, co nierozerwalnie wiąże się współcześnie z promocją produktów w przestrzeni sieci Internet. Kierunek Digital Cultures odpowiada na sygnalizowane potrzeby studentów studiów I stopnia w zakresie wielokierunkowego rozwoju, zyskania różnorodnych kompetencji, które ułatwiłyby im lepsze dostosowanie się do wymogów współczesnego rynku pracy. Absolwenci Digital Cultures (studia II stopnia) znajdą zatrudnienie m.in. - w szeroko rozumianej branży gier; - mediach branżowych, publicznych, instytucjach kultury. - branży PR, reklamie. Szczegółówe informacje o kierunku: http://wfil.uni.opole.pl/digital-cultures/ Kierunek w pełni dostępny dla osób ze szczególnymi potrzebami. Cudzoziemcy Więcej informacji dla kandydatów zagranicznych na stronie hello.uni.opole.pl Zasady kwalifikacji Wymagania rekrutacyjne: konkurs dyplomów O przyjęcie na studia mogą ubiegać się absolwenci studiów pierwszego stopnia.
|
Study programmes
> All studies
> (in Polish) Digital Cultures
> (in Polish) Digital Cultures, II stopień, 2-letnie, stacjonarne
(in Polish) Magisterium z Digital Cultures
Visit the following page for details on admission procedures:
https://rekrutacja.uni.opole.pl