This course is not currently conducted!
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philology
Supplementary language teaching course 2: Methodology of teaching Polish as a foreign language 1.S2.FP.NJPO.19.1
This course has not yet been described...
(in Polish) Dyscyplina
(in Polish) językoznawstwo
Field of study
(in Polish) Filologia polska
Supplementary literature
General: (in Polish) 1. Janowska I., Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych na przykładzie języka polskiego jako obcego, Kraków 2011.
2. Dąbrowska A., Kto, gdzie kiedy i dlaczego uczył (się) dawniej języka polskiego jako obcego? [w] Oblicza polszczyzny, Warszawa 2012.
3. Gębal P., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, Warszawa 2019.
4. Komorowska H., Kształcenie językowe w Polsce, Warszawa 2017.
5. Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, red. W. Miodunka, Kraków 2004.
6. Miodunka W., Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Kraków 2016.
7. Miodunka W., Język polski w świecie: nauczanie i testowanie znajomości języka polskiego jako obcego i drugiego [w] Oblicza polszczyzny, Warszawa 2012.
8. Miodunka W., Rozwój ośrodków nauczania języka polskiego jako obcego w Polsce w latach 1952-2021 [w] Glottodydaktyka polonistyczna wczoraj, dziś jutro. Między doświadczeniem a nowymi wyzwaniami, Kielce 2022.
9. Niemiec-Knaś M., Metoda projektów w nauczaniu języków obcych, Kraków 2011.
10. Nowa generacja w glottodydaktyce polonistycznej, red. W. Miodunka, Kraków 2009.
11. Pasek J., 68 pomysłów na lekcje polskiego, Kraków 2022.
12. Wybrane artykuły z czasopisma „Języki obce w szkole”.
13. 40 koncepcji dobrych lekcji, red. A. Rabiej, H. Marczyńska, B. Zaręba, Kraków 2013.
| Term 2022/23-Z: (in Polish) 1. Janowska I., Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych na przykładzie języka polskiego jako obcego, Kraków 2011.
2. Gębal P., Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie, Warszawa 2019.
3. Komorowska H., Kształcenie językowe w Polsce, Warszawa 2017.
4. Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, red. W. Miodunka, Kraków 2004.
5. Miodunka W., Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Kraków 2016.
6. Niemiec-Knaś M., Metoda projektów w nauczaniu języków obcych, Kraków 2011.
7. Nowa generacja w glottodydaktyce polonistycznej, red. W. Miodunka, Kraków 2009.
8. Pasek J., 68 pomysłów na lekcje polskiego, Kraków 2022.
9. Wybrane artykuły z czasopisma „Języki obce w szkole”.
10. 40 koncepcji dobrych lekcji, red. A. Rabiej, H. Marczyńska, B. Zaręba, Kraków 2013.
|
Student workload
(in Polish) Liczba punktów ECTS: 2
Godziny kontaktowe: (25h/ 1 ECTS)
Udział w zajęciach: 15h
Udział w konsultacjach: 10h
Praca własna studenta: (30h/ 1ECTS)
Przygotowanie do zajęć: 15h
Przygtowanie do zaliczenia: 15h
Study level
(in Polish) studia drugiego stopnia
Education profile
(in Polish) studia stacjonarne
Type of course
(in Polish) uzupełniające
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) 03
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: