Conducted in
terms:
2023/24-Z, 2024/25-Z
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philology
(in Polish) Diagnoza logopedyczna w praktyce 1 1.S2.L.PP.9
This course has not yet been described...
Supplementary literature
(in Polish) Demel G. (1979). Wady wymowy. Profilaktyka i korekcja. PZWL, Warszawa.
Demel G. (1987). Elementy logopedii. WSiP, Warszawa.
Felten D., Józefowicz R. (2003). Atlas neuroanatomii i neurofizjologii Nettera. Urban & Partner, Wrocław.
Hamerlińska A. (2009). Grupowa terapia logopedyczna-wybór czy przymus logopedy? [W:] red. nauk. E. Przygońska, I. Chmielewska. Nauczyciele wobec wyzwań współczesności. WSHE, Łódź.
Jastrzębowska G. (2003). Dyslalia. [W:] red. nauk. T. Gałkowski, G. Jastrzębowska. Logopedia. Pytania i odpowiedzi. Podręcznik akademicki. Tom 2. Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych. UO, Opole.
Jauer-Niworowska O. (2009). Dyzartria nabyta. Diagnoza logopedyczna i terapia osób dorosłych. APS, Warszawa.
Kittel A. (2019). Terapia miofunkcjonalna. Majus, Zielona Góra.
Kirshner H. (2006). Dyzartria i apraksja mowy. [W:] red. nauk. W. Bradley, R. Daroff, G. Fenichel, J. Jankowic. Neurologia w praktyce klinicznej. Zasady diagnostyki i postępowania. Tom 1. Czelej, Lublin.
Kądzielawa D. (2003). Neuropsychologiczna charakterystyka afazji i metody jej diagnozowania. [W:] red. nauk. A. Balejko. Diagnoza i terapia osób z afazją. Holistyczne podejście do chorego. Białystok
Lewandowski A., Tarkowski Z. (1989). Dyzartria – wybrane problemy etiologii, diagnozy i terapii. Centralny Ośrodek Metodyczny Poradnictwa Wychowawczo-Zawodowego Ministerstwa Edukacji Narodowej. Warszawa.
Marecka U., Gustaw K. (2006). Skala dyzartrii. Wersja dla dzieci. Conlinuo. Wrocław.
Pąchalska M. (1999). Afazjologia. PWN, Kraków, Warszawa.
Przesmycka-Kamińska J. (1980). Zaburzenia porozumiewania się słownego z otoczeniem w afazji. Uniwersytet Wrocławski, Wrocław.
Sołtys-Chmielowicz A. (2002). Wady wymowy i ich korygowanie. Logopedia, tom 31, s. 51-93.
Sołtys-Chmielowicz A. (2008). Zaburzenia artykulacji. Teoria i praktyka. Impuls, Kraków.
Stecko E. (2002). Zaburzenia mowy dzieci – wczesne rozpoznawanie i postępowanie logopedyczne. UW, Warszawa.
Tłokiński W. (2005). Zaburzenia mowy o typie dysartrii. [W:] red. nauk. T. Gałkowski, E. Szeląg, G. Jastrzębowska. Podstawy neurologopedii. Podręcznik akademicki. Uniwersytet Opolski, Opole.
Walsh K. (2000). Neuropsychologia kliniczna. PWN, Warszawa.
Wajgt A. (1990). Zaburzenia mowy, afazja, dysartria, afonia. [W:] red. nauk. F. Kokot. Diagnostyka różnicowa objawów chorobowych. Warszawa.
Student workload
(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 150h/ 6 ECTS
Udział w zajęciach: 105h
Udział w zaliczeniu, realizacja projektu w placówce, raportowanie z realizacji projektu, prezentacja wniosków: 45h
B. Praca własna studenta: 60h/ 2 ECTS
Przygotowanie do zajęć: 50h
Przygotowanie do kolokwium: 10h
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: