Speech therapy for the deaf, hearing-impaired and blind 1.S3.LJPO.42
This course has not yet been described...
Supplementary literature
(in Polish) 1. S. Schmid-Giovannini Rady i wskazówki dla rodziców i wychowawców dzieci z uszkodzonym słuchem Warszawa 1995.
2. Sound Foundation for Babies- program edukacyjny dla dzieci z wadą słuchu. M. Magierska –Krzysztoń, A. Butkiewicz, M. Chłopecka, M. OLempska
Wysocka, K. Pawelec 2010.
3. Listy o wychowaniu dziecka z wadą słuchu- John Tracy Clinic , Stowarzyszenie Przyjaciół Osób Niesłyszących i Niedosłyszących „ Człowiek –Człowiekowi” Warszawa 2001.
Student workload
(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 20h/ 0,5 ECTS
Udział w zajęciach: 15h
Udział w konsultacjach: 5h
B. Praca własna studenta: 15h/ 0,5 ECTS
Przygotowanie do zajęć: 10h
Przygotowanie do zaliczenia: 5h
Study level
(in Polish) I stopnia
Education profile
(in Polish) ogólnoakademicki
Type of course
obligatory courses
Requirements
(in Polish) Określenie przedmiotów wprowadzających wraz z wymogami wstępnymi
A. Wymagania formalne • Podstawowa wiedza z zakresu logopedii: etapy rozwoju mowy, etiologia zaburzeń mowy, anatomia i fizjologia układu nerwowego, budowa narządów mowy i słuchu, znajomość fonetyki artykulacyjnej
B. Wymagania wstępne • Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu pedagogiki ogólnej, psychologii specjalnej, psychologii rozwojowej i psychologii klinicznej • Umiejętność samodzielnego pozyskiwania informacji , właściwe korzystanie z materiałów źródłowych
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: