Conducted in
terms:
2023/24-L, 2024/25-L
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Philology
Methodology and didactics of working with a dysfunctional child 2 1.S3.LJPO.98
This course has not yet been described...
Supplementary literature
(in Polish) Franczyk A., Krajewska K. (2015). Skarbiec nauczyciela terapeuty. Kraków: Impuls.
Kmiecik Z. R. (2017). Losy wariata i głupka w państwie i społeczeństwie. Warszawa: Wolters Kluwer.
Kutscher M. L., Attwood T., Wolff R. R. (2007). Dzieci z zaburzeniami łączonymi. Warszawa: Liber.
Moor J. (2006). Śmiech, zabawa I nauka z dziećmi o profilu autystyczym. Warszawa – Łódź: Wydawnictwo Cyklady, wydawnictwo mała litera.
Reid G., Green S. (2017). 100 i więcej pomysłów, jak pomóc dziecku z dysleksją. Gdańsk: Harmonia.
Wiącek R. (2016). Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym. Kraków: Impuls
Student workload
(in Polish) A. Godziny kontaktowe: 60h/ 2 ECTS
Udział w zajęciach: 45h
Udział w konsultacjach: 15h
B. Praca własna studenta: 60h/ 2 ECTS
Przygotowanie do zajęć: 35h
Przygotowanie do zaliczenia: 25h
Prerequisites
(in Polish) Zakres tematów:
1. Zarys historii terapii.
2. Norma i jej brak.
4. Opinia psychologiczno-pegagogiczna – studium przypadku.
5. Tworzenie planu terapii.
6. Budowanie warsztatu terapeutycznego.
7. Metody terapeutyczne – przegląd.
8. Plan terapii w praktyce – realizacja i ewaluacja.
9. Diagnoza i terapia logopedyczna w teorii i praktyce.
10. Praca terapeutyczna w dyslalii.
11. Ankyloglosja – diagnoza i terapia.
12. Praca manualna w gabinecie logopedycznym.
13. Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć logopedycznych z grupą przedszkolną
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: