Conducted in
term:
2023/24-Z
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Social problems and issues 2.3.04.KRK-01PKS
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Praca socjalna
Supplementary literature
(in Polish) Bauman Z., Płynne czasy. Życie w epoce niepewności, Warszawa 2007.
Bauman z., Praca, konsumpcjonizm i nowi ubodzy, Warszawa 2006.
Bauman Z., Życie na przemiał, Kraków 2006.
Białobrzeska K., Kawula S. (red.), Człowiek w obliczu wykluczenia i marginalizacji społecznej. Wokół zagadnień teoretycznych, Toruń 2006.
Frysztacki K., Socjologia problemów społecznych, Warszawa 2009.
Hryniewicz J., Polityka wielokulturowości, zjawiska towarzyszące i przesłanki niepowodzenia (w:) Bieńkowska Małgorzata, Sadowski Andrzej (red.): Polityka wielokulturowości a migracje, Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, ss. 11-34, Warszawa 2012.
Kantowicz E., Koncepcje i praktyka działania społecznego w pracy socjalnej, Olsztyn 2011.
Lister R., Bieda, Warszawa 2007.
Nóżka M., Włóczęgostwo. Zjawisko społeczne i interwencja socjalna, Kraków 2006.
Pilch T., Lepalczyk I. (red.), Pedagogika społeczna, Warszawa 1995.
Tarkowska E., Warzywoda-Kruszyńska W., Wódz K. (red.), Biedni o sobie i swoim życiu, Katowice 2003.
Teksty źródłowe. Czasopisma polskie i obcojęzyczne oraz bazy danych dostępne online dla studentów kierunku Praca socjalna.
www.fao.org
www.pah.org.pl/uchodźcy
www.unhcr.pl
www.unic.onz.org.pl
www.unstats.un.org
www.who.dk
Study level
(in Polish) Studia pierwszego stopnia - licencjackie
Education profile
(in Polish) Ogólnoakademicki
Type of course
obligatory courses
obligatory courses
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) 1
Prerequisites
(in Polish) C1. Student potrafi zdefiniować różnicę między pojęciami problemy i kwestie społeczne; student zna podstawowe problemy i kwestie społeczne występujące w Polsce; student po-siada ogólną orientację w globalnych kwestiach społecznych.
C2. Student potrafi zidentyfikować kwestie społeczne i zaproponować mechanizmy i instrumenty przeciwdziałania, łagodzenia i rozwiązywania ich; student zna podstawowe dane statystyczne dotyczące skali występowania poszczególnych kwestii społecznych.
C3. Student potrafi zaplanować, zorganizować i ocenić swoje działania; ma umiejętność skutecznego komunikowania się w różnych sytuacjach.
C4. Student posiada umiejętność efektywnego współdziałania w zespole; potrafi podejść twórczo do rozwiązywania problemów; sprawnie posługuje się technologią informacyjną..
C5. Student posiada kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość, informatyczne oraz świadomości i ekspresji kulturalnej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: