Conducted in
term:
2023/24-Z
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Methodology of social work 2.3.04.KRK-05MPS
This course has not yet been described...
Term 2023/24-Z:
None |
(in Polish) Dyscyplina
(in Polish) pedagogika
Field of study
(in Polish) Praca socjalna
Supplementary literature
Term 2023/24-Z: (in Polish) „Praca socjalna” – Instytut Rozwoju Służb Społecznych Warszawa – bieżąca lektura cza-sopisma
Brągiel J., Sikora P. (red.), Praca socjalna – wielość perspektyw, Opole 2004.
Krasiejko I., Praca socjalna w praktyce asystenta rodziny. Przykład Podejścia Skoncentro-wanego na Rozwiązaniach, Katowice 2011
Rymsza M. (red.), Pracownicy socjalni i praca socjalna w Polsce. Między służbą społeczną a urzędem, Warszawa 2012
Skrzypiec R., Konflikt jak strategia rozwiązywania problemów w społecznościach lokal-nych, [w:] Lewenstein B., Schindler J., Skrzypiec R., Partycypacja społeczna i aktywizacja w rozwiązywaniu problemów społecznych, Warszawa 2010.
Szczepkowski J., Praca socjalna. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, Toruń, 2010.
Trawkowska D., (red.), Pomoc społeczna wobec rodziny. Interdyscyplinarne rozważania o publicznej trosce o dziecko i rodzinę, Toruń 2011
| General: (in Polish) „Praca socjalna” – Instytut Rozwoju Służb Społecznych Warszawa – bieżąca lektura czaso-pisma.
Brągiel J., Sikora P. (red.), Praca socjalna – wielość perspektyw, Opole 2004.
Krasiejko I., Praca socjalna w praktyce asystenta rodziny. Przykład Podejścia Skoncentro-wanego na Rozwiązaniach, Katowice 2011.
Rymsza M. (red.), Pracownicy socjalni i praca socjalna w Polsce. Między służbą społeczną a urzędem, Warszawa 2012.
Skrzypiec R., Konflikt jak strategia rozwiązywania problemów w społecznościach lokal-nych, [w:] Lewenstein B., Schindler J., Skrzypiec R., Partycypacja społeczna i aktywizacja w rozwiązywaniu problemów społecznych, Warszawa 2010.
Szczepkowski J., Praca socjalna. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, Toruń 2010.
Trawkowska D., (red.), Pomoc społeczna wobec rodziny. Interdyscyplinarne rozważania o publicznej trosce o dziecko i rodzinę, Toruń 2011.
| Term 2022/23-Z: (in Polish) „Praca socjalna” – Instytut Rozwoju Służb Społecznych Warszawa – bieżąca lektura cza-sopisma
Brągiel J., Sikora P. (red.), Praca socjalna – wielość perspektyw, Opole 2004.
Krasiejko I., Praca socjalna w praktyce asystenta rodziny. Przykład Podejścia Skoncentro-wanego na Rozwiązaniach, Katowice 2011
Rymsza M. (red.), Pracownicy socjalni i praca socjalna w Polsce. Między służbą społeczną a urzędem, Warszawa 2012
Skrzypiec R., Konflikt jak strategia rozwiązywania problemów w społecznościach lokal-nych, [w:] Lewenstein B., Schindler J., Skrzypiec R., Partycypacja społeczna i aktywizacja w rozwiązywaniu problemów społecznych, Warszawa 2010.
Szczepkowski J., Praca socjalna. Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, Toruń, 2010.
Trawkowska D., (red.), Pomoc społeczna wobec rodziny. Interdyscyplinarne rozważania o publicznej trosce o dziecko i rodzinę, Toruń 2011
|
Student workload
(in Polish) Liczba godzin w kontakcie z prowadzącymi
Wykład 30
Ćwiczenia / konwersatorium / seminarium 30
Pozostałe godz. kontaktu studenta z prowadzącym (KGP) 5
Liczba godzin pracy studenta bez kontaktu z prowadzącymi
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 10
Przygotowanie prac pisemnych 15
Przygotowanie do ćwiczeń 10
Przygotowanie do egzaminu
Wykonanie zadania praktycznego 10
Przygotowanie projektu /prezentacji 5
Inne 10
Ogólny bilans czasu pracy studenta 125
Study level
(in Polish) Studia pierwszego stopnia - licencjackie
Education profile
(in Polish) Ogólnoakademicki
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) 3,4,5
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
(in Polish) Realizowany w terenie
(in Polish) Realizowany w terenie
Prerequisites
(in Polish) C.1 Opanowanie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych do posługiwania się zarówno klasycznymi metodami pracy socjalnej jak: metoda pracy z indywidualnym przypadkiem, metoda pracy z grupą czy metoda środowiskowa.
C.2 Opanowanie niezbędnej wiedzy i umiejętności do posługiwania się nowoczesnymi strategiami, technikami i formami pracy socjalnej.
C.3 Studenci zdobywają umiejętności pozwalające, aby nie tylko działać „na rzecz” osób i grup, lecz „z” osobami i grupami będącymi często niewykorzystanym potencjałem dla samego siebie i swoich środowisk.
C.4. Celem przedmiotu jest również popularyzacja nowych metod i instrumentów wsparcia społecznego oraz ukazanie aktualnych zagadnień instytucjonalno-organizacyjnych oraz prawnych, które kształtują ramy dla działań pracownika socjalnego w środowisku.
Course coordinators
Bibliography
Term 2023/24-Z:
None |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: