Conducted in
term:
2023/24-Z
ISCED code: 0923
ECTS credits:
4
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Social skills of a social worker 2.3.04.KRK-05USPS
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Praca socjalna
Supplementary literature
(in Polish) Corey G., Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii, Poznań 2005.
Egan G., Kompetentne pomaganie, Poznań 2002.
Fengler J., Pomaganie męczy. Wypalenie w pracy zawodowej, Gdańsk 2000.
Geldard K., Geldard D., Rozmowa, która pomaga. Podstawowe umiejętności terapeutyczne, Gdańsk 2005.
Kottler J., Opór w psychoterapii. Jak pracować z opornym klientem, Gdańsk 2004.
Łęcki K., Szóstak A., Komunikacja interpersonalna w pracy socjalnej, Katowice 1999.
Macario L., Rocchi M., Komunikacja w relacjach niesienia pomocy, Kraków 2011.
Sikorski W., Gesty zamiast słów. Psychologia i trening komunikacji niewerbalnej, Kraków 2005.
Janiak A. M., Jankowska K., Heller W., Kompetencje społeczne w edukacji, pracy socjalnej i relacjach zawodowych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Kalisz 2012.
Musioł S., Twardowska M., Pracownik socjalny - profesjonalne działanie na rzecz osób wykluczonych, Warszawa 2011.
Smółka P., Kompetencje społeczne: metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Warszawa 2008.
Szewczyk A., Pracownik socjalny jako refleksyjny praktyk, czyli rozważania o różnych sytuacjach poradniczych, „Praca Socjalna” 2013, nr 6, s. 111-119.
Tylikowska A., Kompetencje społeczne a osobowość, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów” 2006, Nr 3, s. 41-51.
Study level
(in Polish) Studia pierwszego stopnia - licencjackie
Education profile
(in Polish) Ogólnoakademicki
Type of course
obligatory courses
obligatory courses
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) 5
Prerequisites
(in Polish) C1. Pogłębienie wiedzy na temat kompetencji społecznych i zawodowych niezbędnych w zawodzie pracownika socjalnego.
C2. Analiza znaczenia kompetencji komunikacyjnych pracowników socjalnych w wykony-waniu ich zadań.
C3. Pogłębienie wiedzy na temat roli asertywności w pracy socjalnej.
C4. Rozwijanie potrzeby doskonalenia zawodowego.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: