Conducted in
term:
2023/24-Z
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Psychology of child and adolescent development 2.3.06.D5.01-INPPRD
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) pedagogika specjalna
Supplementary literature
(in Polish) Trempała J. (2011).Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa
[wybrane rozdziały]
Brzezińska, A. (2000). Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa: Wydawnictwo
Naukowe Scholar [wybrane rozdziały]
Bakiera L. (2009). Czy dorastanie musi być trudne? Warszawa: Scholar
Oleszkowicz A., Senejko A. (2013). Psychologia dorastania. Zmiany rozwojowe w dobie
globalizacji. Warszawa: PWN (część I i II)
Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage
Learning: Wadsworth. Chapter 14, Attachment and Social Relationships
Harwas-Napierała B., Trempała J. (2002) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.2,
Warszawa: PWN
Harwas-Napierała B., Trempała J. (2003) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.3,
Warszawa: PWN
Erikson E. H.(2004). Tożsamość a cykl życia, Poznań
BowlbyJ. (2007). Przywiązania, Warszawa
Radziwiłłowicz W., Jarmołowska A. (2015). Adolescencja. Wybrane zagadnienia kliniczne
i terapeutyczne. Kraków.
Liberska H. (2014). Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie. W: I. Janicka, H. Liberska (red.).
Psychologia rodziny. Warszawa: PWN, (s. 224-235).
Student workload
(in Polish) Wykład 15
Ćwiczenia / konwersatorium / seminarium 15
Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego 20
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 25
Przygotowanie do ćwiczeń 10
Przygotowanie do egzaminu / kolokwium 15
Study level
(in Polish) jednolite-magisterskie
Education profile
(in Polish) praktyczny
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) pierwszy
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Brak
Prerequisites
(in Polish) Celem przedmiotu jest poznanie wiedzy na temat przedmiotu, aparatu pojęciowego oraz teoretycznych koncepcji współczesnej psychologii rozwoju człowieka; poznanie teorii opisujących i wyjaśniających uwarunkowania, przebieg, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w cyklu życia.
Ponadto cel stanowi kształtowanie umiejętności aplikowania wiedzy z zakresu psychologii rozwoju do opisu, wyjaśniania i rozwiązywania problemów odnoszących się do konkretnych sytuacji z życia codziennego oraz przekazywania tej wiedzy w sposób komunikatywny w języku ogólnie zrozumiałym.
Kolejny cel to rozwój postawy krytycznego myślenia w odniesieniu do norm rozwojowych oraz uwrażliwienie studenta na potrzeby osób z niepełnosprawnościami i występujące w pracy zawodowej problemy etyczne
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: