Conducted in
term:
2023/24-Z
ECTS credits:
5
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Fixed course - Methodological aspects of cooperation of a special educator with other specialists and the student’s family 2.3.06.D5.05-INPKSMA
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika specjalna
Supplementary literature
(in Polish) 1. Adamski F., Rodzina. Wymiar społeczno-kulturowy, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2002.
2. Bartnikowska U., Ćwirynkało K., Rodziny adopcyjne i zastępcze dziecka z niepełnosprawnością, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2013.
3. Danilewicz W., Izdebska J. (red.), Pomoc dziecku i rodzinie w środowisku lokalnym, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2001.
4. Frączek Z., Lulek B., Wybrane problemy pedagogiki rodziny, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2010.
5. Klinik A., Rottermund J., Gajdzica Z. (red.), Edukacja-socjalizacja-autonomia w życiu osoby niepełnosprawnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005.
6. Kotlarska-Michalska (red.), Zalety i wady życia w rodzinie i poza rodziną, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2010.
Student workload
(in Polish) Wykład 15
Ćwiczenia / konwersatorium / seminarium 30
Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego 18
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 20
Przygotowanie do ćwiczeń 20
Przygotowanie do egzaminu / kolokwium 12
Wykonanie zadania praktycznego 10
Study level
(in Polish) Studia jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) praktyczny
Type of course
elective courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) piąty
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej.
Prerequisites
(in Polish) 1. Zdobycie wiedzy z zakresu kompleksowego rozwiązywania problemów edukacyjnych, opiekuńczych i wychowawczych wynikających z niepełnosprawności dziecka;
2. Rozumienie konieczności współpracy ze specjalistami specyfiki pracy z rodziną wychowującą dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i z niepełnosprawnością;
3. Kształtowanie umiejętności organizacji procesu dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawczego oraz projektowania działań poradniczych i pomocowych świadczonych na rzecz dziecka z niepełnosprawnością ze szczególnym uwzględnieniem zasady ciągłości i współpracy środowisk w trakcie oddziaływań rehabilitacyjnych;
4. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych oraz empatii i profesjonalizmu w działaniach podejmowanych na rzecz wsparcia rodziny z problemem niepełnosprawności dziecka.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: