Conducted in
term:
2023/24-L
ECTS credits:
6
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Organisation of inclusive education 2.3.06.D5.08-INPOE
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika specjalna
Supplementary literature
(in Polish) 1. Chrzanowska I., Problemy edukacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością. Regionalna specyfika czy ogólnopolska tendencja, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2010.
2. Bogucka J., Al-Khamisy D. (red.), Podsumowanie projektu „Szkoła dla wszystkich”, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa 2009.
3. Głodkowska J., Model kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – różnice nie mogą dzielić, [w:] Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały szkoleniowe (cz. I, s. 37-92), Ministerstwo Edukacji Narodowej, Warszawa 2010.
4. Reforma systemu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Warszawa 1998.
5. Kirenko J., Gindrich P., Odkrywanie niepełnosprawności wzrokowej w nauczaniu włączającym, Wydawnictwo Akademickie Wyższej Szkoły Społeczno-Przyrodniczej im. Wincentego Pola, Lublin 2007.
Student workload
(in Polish) Wykład 30
Ćwiczenia / konwersatorium / seminarium 30
Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego 15
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 20
Przygotowanie do ćwiczeń 20
Przygotowanie do egzaminu 20
Inne 15
Study level
(in Polish) Jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) praktyczny
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) ósmy
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Zakres wiedzy z teoretycznych podstaw kształcenia, pedagogiki specjalnej, teoretycznych podstaw edukacji integracyjnej i włączającej.
Prerequisites
(in Polish) Cele przedmiotu
C 1 – Uzyskanie wiedzy w zakresie założeń teoretycznych alternatywnej formy kształcenia jaką jest edukacja włączająca; stosowanej terminologii oraz podstaw prawnych.
C 2 – Uzyskanie wiedzy dotyczącej możliwości prowadzenia oddziaływań wychowawczo, kształcąco, terapeutycznych, podejmowanych przez nauczycieli oraz współpracujących specjalistów wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
C 3 – Uzyskanie wiedzy w zakresie złożoności prawidłowej organizacji procesu edukacji włączającej, przedstawienie rozwiązań teoretycznych i praktycznych w zakresie tworzenia infrastruktury, rozwiązań metodycznych, specjalistycznego przygotowania kadry oraz czynników warunkujących efektywność procesu włączania.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: