Conducted in
term:
2023/24-L
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
(in Polish) Metodyka edukacji matematycznej w przedszkolu i klasach I-III (A) 2.3.08.Z5.06-INPMEMA
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Supplementary literature
(in Polish) Dąbrowski M., Pozwólmy dzieciom myśleć - O umiejętnościach matematycznych polskich trzecioklasistów, wyd. CKE, Warszawa 2008
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli, Warszawa 2009, WSiP
Gruszczyk-Kolczyńska E., Dobosz K., Zielińska E., Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier?, WSiP, Warszawa 1996
Kalinowska A., Matematyczne zadania problemowe w klasach początkowych - między wiedzą osobistą a jej formalizacją, Kraków 2010
Klus-Stańska D., Kalinowska A., Rozwijanie myślenia matematycznego młodszych uczniów, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004
Reclik R., Schematy graficzne w nauczaniu początkowym matematyki, [w:] AUXILIUM SOCJALE NOVUM 3-4/2012, WSPTWP w Warszawie, ŚWSZ w Katowicach, Katowice-Warszawa 2012
Reclik R., Czy wszystko trzeba policzyć lub zmierzyć? Szacowanie w nauczaniu matematyki [w:] Współczesne problemy nauczania matematyki. Prace monograficzne z dydaktyki matematyki. red. H. Kąkol, Wyd. Koło SNM Forum Dydaktyków Matematyki, Bielsko-Biała 2014, s. 123 – 135.
Reclik R., Nowik J., Rachunek pamięciowy w młodszych klasach szkoły podstawowej, Opole 2002, Wyd. NOWIK
Student workload
(in Polish) A. godziny kontaktowe:
wykład - 9h
ćwiczenia metodyczne - 9h
B. Praca własna studenta:
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych - 19h
Przygotowanie do ćwiczeń - 19h
Przygotowanie projektu /prezentacji - 19h
Razem 75h / 3 ECTS
Study level
(in Polish) studia jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) praktyczny
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) semestr 6
Requirements
(in Polish) Zaliczenie przedmiotu „Podstawy edukacji matematycznej”
Prerequisites
(in Polish) C 1 – zapoznanie studentów z rolą, miejscem, celami i treściami nauczania matematyki w przedszkolu i szkole podstawowej (klasy I – III)
C 2 – dostarczenie wiedzy związanej z tradycyjnymi i współczesnymi metodami kształtowania pojęć matematycznych u dzieci oraz rozwijaniem ich kompetencji matematycznych z uwzględnieniem prawidłowości rozwojowych dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
C 3 – poznanie specyfiki kształtowania pojęć matematycznych u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
C 4 – poznanie form aktywności matematycznej dzieci lub uczniów,
C 5 – poznanie różnorodnych możliwości wykorzystania gier i zabaw dydaktycznych oraz współczesnych pomocy naukowych w edukacji matematycznej dzieci,
C 6 – poznanie roli konkursów matematycznych dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej: rodzaje, zasady rozgrywania, charakter zadań, walory kształcące oraz sposoby przygotowania uczniów do udziału w konkursach.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: