Conducted in
term:
2023/24-L
ISCED code: 0110
ECTS credits:
3
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Methodology of Polish language education in kindergarten and grades I-III (A) 2.3.08.Z5.06-INPMEP
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna
Supplementary literature
(in Polish) Bogdanowicz M., Ryzyko dysleksji. Problem i diagnozowanie, Gdańsk 2002.
Czelakowska D.J., Stymulacja kreatywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2005.
Edukacja czytelnicza wyzwaniem współczesnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, red. A. Jakubowicz-Bryx, Bydgoszcz 2011.
Kamińska K., Nauka czytania dzieci w wieku przedszkolnym, Warszawa 2002.
Lipowska M., Profil rozwoju kompetencji fonologicznych dzieci w wieku przedszkolnym, Kraków 2001.
Markowski A., Kultura języka polskiego, Warszawa 2010.
Marzano R.J., Paynter D.E., Trudna sztuka pisania i czytania, Gdańsk 2004.
Muchacka B., Stymulacja aktywności poznawczej dzieci w przedszkolu, Kraków 2008
Mystkowska H., Właściwości mowy dziecka sześcio-siedmioletniego, Warszawa 2010.
Silberg J., Nauka czytania przez zabawę, Warszawa 2005.
Slobin D.I., Od użytkownika języka dziecięcego do użytkownika języka ojczystego (W:) B. Bokus, G.W. Shugar (red) Psychologia języka dziecka. Osiągnięcia, nowe perspektywy, Gdańsk 2007.
Słodownik-Rycaj E., O mowie dziecka. Jak zapobiegać powstawaniu nieprawidłowości w jej rozwoju, Warszawa 2000.
Smółka L., Kompetencja komunikacyjna dzieci sześcio-siedmioletnich, Kraków 2004.
Artykuły z czasopism dla nauczycieli („Bliżej Przedszkola”, „Wychowanie w Przedszkolu” i inne)
Student workload
(in Polish) A. Godziny kontaktowe:
Udział w zajęciach - Wykłady - 9h, Warsztaty - 9h
B. Praca własna studenta:
przygotowanie się do zajęć - 20h,
wykonanie zadania praktycznego - 6h
przygotowanie się do egzaminu - 6h
Study level
(in Polish) studia jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) praktyczny
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) szósty
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu: podstaw edukacji polonistycznej, dydaktyki ogólnej, podstaw pedagogiki przedszkolnej
Prerequisites
(in Polish) Celem przedmiotu jest rozwijanie u studentów poprawnego rozumienia i stosowania podstawowych pojęć językowych w trakcie ich własnej aktywności a także w odniesieniu do edukacji dziecka. Cele szczegółowe dotyczą nabywania wiedzy i umiejętności merytorycznych i metodycznych w zakresie rozwijania kompetencji językowych dzieci w wieku przedszkolnym, ze szczególnym akcentem na rozwijanie u dzieci umiejętności czytania i gotowości do pisania a także rozwijania zainteresowań czytelniczych.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: