Conducted in
term:
2023/24-L
ECTS credits:
6
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Methodology of socio-natural education in kindergarten and grades I-III 2.3.08.Z5.06-INPMSP
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Supplementary literature
(in Polish) Konopnicka I., Rola edukacji środowiskowej w kształceniu zintegrowanym, (w:) W. Leżańska, red., Nauczyciel wczesnej edukacji w kontekście zmian edukacyjnych, Łódź 2009,
Konopnicka I., Klika refleksji na temat przestrzeni wychowawczej współczesnej szkoły, w: Wychowanie w szkole: od bezradności ku możliwościom , red. ks. R. Chałupnik, T. Michalewski, E. Smak, Opole 2014.
Paśko I. Kształtowanie postaw proekologicznych uczniów klas I-III szkół podstawowych, WAP, Kraków 2003.
Zioło I., Edukacja środowiskowa w nauczaniu zintegrowanym, Wydawnictwo Akademii Pedagogicznej, Kraków 2003.
Żulechowska K., Edukacja przyrodnicza w przedszkolu, Uniwersytet K. Wielkiego, Bydgoszcz, 2015.
Aktualne wydawnictwa, artykuły, publikacje dostępne na Google Scholar oraz stronach internetowych poświęconych edukacji
Student workload
(in Polish) A. Godziny kontaktowe:
Udział w zajęciach - Wykłady - 15h, Warsztaty - 15h
B. Praca własna studenta:
przygotowanie się do zajęć - 10h,
wykonanie zadania praktycznego - 5h
przygotowanie się do egzaminu - 5h
Study level
(in Polish) jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) Studia niestacjonarne
Type of course
obligatory courses
elective courses
elective courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) VI
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu metodyki edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach I-III szkoły podstawowej, dydaktyki ogólnej, podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Prerequisites
(in Polish) Opanowanie przez studentów wiedzy merytorycznej i metodycznej dotyczącej wczesnoszkolnej edukacji społeczno–przyrodniczej.
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności w stosowaniu wiedzy merytorycznej i metodycznej w sytuacjach dydaktycznych na poziomie wczesnoszkolnym.
Rozwijanie motywacji do aktywnego i kreatywnego uczestnictwa na rzecz ochrony, kształtowania środowiska człowieka.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: