This course is not currently conducted!
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Contemporary trends in Polish language education in pre-schools and grades I-III 2.3.46.D2.03-KWWTP
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
Supplementary literature
(in Polish) Tatiana Kłosińska, Droga do twórczości. Wdrażanie technik Celestyna Freineta, Kraków 2000; B. Muchacka, I. Czaja – Chudyba, Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych, Kraków 2007; Tatiana Kłosińska, Synektyczne opisywanie świata w obszarze podmiotowości dziecięcej /w:/ E. Smak, S. Włoch (red.) Pedagogika kreatywna edukacji XXI wieku, Wyd. UO Opole 2010, s. 261-274; T. Kłosińska, Dziecko a socjoterapeutyczna rola bajki i baśni /w:/ E. Ogrodzka-Mazur, U. Szuścik, A. Wąsiński (red.) Edukacja małego dziecka. Kraków Impuls 2013, T. 6. Wybrane obszary aktywności, s. 75 – 96; M. Styczyńska, M. Olejniczak (red.), Współczesne trendy edukacji dziecka, Konin 2015; T. Kłosińska, Wspieranie wczesnej nauki czytania i pisania z wykorzystaniem multimedialnych programów edukacyjnych /w:/ B. Fedyn, I. Gembalczyk (red.) Obraz i dylematy zawodu nauczyciela, PWSZ Racibórz 2018; T. Kłosińska, Aspects of early familiarization of children with media con-tent in the education environment “Konteksty Pedagogiczne” Tom 2 Nr 11 PDF (2018).
Aktualna Podstawa Programowa Kształcenia Ogólnego. I etap edukacyjny – edukacja wczesnoszkolna. Programy nauczania kl. I-III.
Artykuły tematyczne samodzielnie dobrane przez studentów, m. in. z czasopism pedagogicznych: „Problemy Wczesnej Edukacji”, „Życie Szkoły”, „Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna”, „Edukacja Elementarna. Teoria i Praktyka”, „Konteksty Pedagogiczne”.
Student workload
(in Polish) Wykład 15
Ćwiczenia / konwersatorium / seminarium 15
Liczba godzin pracy studenta bez kontaktu z prowadzącymi
Studiowanie literatury i materiałów źródłowych 10
Przygotowanie do ćwiczeń 15
Przygotowanie do egzaminu 20
Przygotowanie projektu /prezentacji 15
Inne: przygotowanie do kolokwium 10
Ogólny bilans czasu pracy studenta 100
Study level
(in Polish) Studia jednolite magisterskie
Education profile
(in Polish) Studia stacjonarne
Type of course
obligatory courses
elective courses
elective courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) VII
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Online
Online
Requirements
(in Polish) Znajomość zagadnień z zakresu współczesnych tendencji edukacji polonistycznej, literackiej, kultury języka, dydaktyki ogólnej, podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Prerequisites
(in Polish) Celem przedmiotu jest rozwijanie u studentów poprawnego rozumienia i stosowania podstawowych pojęć językowych w trakcie ich własnej aktywności a także w odniesieniu do edukacji dziecka. Cele szczegółowe dotyczą nabywania wiedzy i umiejętności merytorycznych i metodycznych w zakresie rozwijania kompetencji językowych dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ze szczególnym akcentem na rozwijanie u dzieci umiejętności czytania i gotowości do pisania a także rozwijania zainteresowań czytelniczych stosując współczesne tendencje w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: