This course is not currently conducted!
ISCED code: 0110
ECTS credits:
unknown
Language:
Polish
Organized by:
Institute of Pedagogical Sciences
Organising environment supporting child's development 2.3.8.Z3.04-ISEOSWRD
This course has not yet been described...
Supplementary literature
(in Polish) Literatura
1. Brzezińska A., Appelt K., Mielcarek M., Ratajczak A., Skrzynka z narzędziami. Wczesne dzieciństwo. Jak zbierać informacje o dziecku i środowisku jego rozwoju?, NDN, Seria IV. Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania, Tom 1.Dodatek, IBE, Warszawa, 2014.
2. Faber A., Mezalish E., Jak mówić, aby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina, 2013.
3. Groszczyk-Kolczyńska E., /red./, Starsze przedszkolaki,. Jak je wychowywać i kształcić w przedszkolu i domu, Centrum Edukacyjne „Bliżej przedszkola”, Kraków 2014.
4. Groszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak je świadomie wychowywać i uczyć, Centrum Edukacyjne „Bliżej przedszkola”, Kraków 2012.
5. Hornowska E., Brzezińska A.I., Appelt K., Kaliszewska-Czeremska K., Rola środowiska w rozwoju małego dziecka – metody badania, Wyd. Naukowe „Scholar”Szo.o., Warszawa 2014.
6. Kurcz A., Nowe rozwiązania w systemie opieki nad małym dzieckiem jako formy wspierania rodzin wychowujących dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa. [w:], Brągiel J., Kaniok P., Kurcz A.,/ red/., Rodzicielstwo w kontekście wychowania i edukacji, Wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole, 2013;
7. Mielcarek M., Ratajczak A., Rozpoznawanie zasobów dziecka i środowiska rozwoju. Wczesne dzieciństwo. Niezbędnik Dobrego nauczyciela,/ red/ Brzezińska A.I, Seria IV, Tom 1, IBN; Warszawa 2014;
8. Mikler-Chwastek A., Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci, Wyd. Difin, 2013.
9. Nitsch C., Hüther G., Wspieranie rozwoju dziecka, Wydawnictwo Olesiejuk, 2013 (ISBN 978-83-7626-923-8).
10. Piotrowicz R., /red./, Małe dziecko – Poznanie w zabawie, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2018.
11. Piotrowicz R., /red./, Małe dziecko. Troska, Akceptacja, Bezpieczeństwo, Uczenie, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2018.
12. Piotrowicz R., Walkiewicz-Krutak M., /red./, Małe dziecko – dużo pomysłów. Wybrane obszary wspomagania rozwoju dziecka, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2016.
13. Telka L. Przekształcanie przestrzeni społecznej placówki, Studium społeczno-pedagogiczne na przykładzie żłobków. Wyd., Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2007.
14. Żuchelkowska K., Edukacja przedszkolna z partnerskim udziałem rodziców, Wyd. „Akapit”, Toruń 2006.
1. Charner K., Murphy M., Clark Ch., /red./, Księga zabaw dla niemowlaków i maluchów 0-3, Wyd. Harminia, 2018.
2. Klim-Klimaszewska, Pedagogika przedszkolna. Nowa podstawa programowa, IW „ERICA”, Warszawa 2010.
3. Kopaczyńska I., Olczak A., /red./,Wybrane problemy opieki i edukacji dzieci do trzeciego roku życia, Wyd. Fundacja Edukacja- Demokracja-Rozwój, Zielona Góra 2016.
4. Kurcz A., Rodzinne formy opieki zastępczej, [w:], Pilch T., Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, Tom V, Warszawa 2006, s.401-411.
5. Kurcz A., Sieroctwo rodzinne, [w:], Pilch T., Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, Tom V, Warszawa 2006, 732-737.
6. Kurcz A., Żłobek - [w:], Pilch T., Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, Tom VII, Warszawa 2008; Kurcz A., Żłobek; Przedszkole, [w:], /red./ Brągiel J., Badora S., Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, Opole, 2005.
7. Lasowska I., Wojtowicz-Dacka M., /red./, Co oferuje współczesny żłobek? Medyczne, psychologiczne i pedagogiczne aspekty wspomagania rozwoju dzieci do lat 3. Wyd. ZŻM w Bydgoszczy, Bydgoszcz, 2010.
8. Mazur H., Przybylska L., Rudyk A., Świerszcz M., Telka L., Wolska B., Wspólnie z dziećmi. O wspieraniu rozwoju małego dziecka. Praktyka i teoria, Of. Wyd. Tercja, Łódź, 2005.
9. Minczakiewicz E., M., Grzyb B., Gajewski Ł., Dziecko ryzyka a wychowanie. Elementarz dla rodziców, Of. Wyd. „Impuls”, Kraków 2005.
10. Piszczek M.,/red./, Rozwój dziecka od urodzenia do 3 roku życia. Rozwojowa Skala Obserwacyjna, Wyd. ES, (ISBN 978-83-930483-8-0), 2015.
11. Poussin Ch., Metoda Montessori. Naucz mnie robić to samodzielnie. Wprowadzenie dla rodziców, Wyd. Impuls, Kraków 2014.
12. Rose C., Zabawy fundamentalne( dla dzieci 0-2 lat. . Gry i zabawy wspomagające rozwój dziecka – komplet wyd. obejmujący kilka pozycji i audiobook z poradami wersją multimedialną. Wyd. Edumaluch.pl, 2017.
13. Telka L., Zadania żłobka w wspieraniu rozwoju małego dziecka, [w:], /red./, Matyja s B., Problemy teorii i praktyki opiekuńczej, Kielce, 2005.
14. Trawińska H., Bawmy się z małymi dziećmi, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2014; Trawińska H., Moje dziecko w żłobku, Szansa czy konieczność. Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2006.
Czasopisma: „Mój żłobek, moje przedszkole” , Bliżej przedszkola”, „Wychowanie w przedszkolu”– miesięczniki adresowane do kadry, przedszkoli, żłobków, klubów malucha, opiekunów dziennych.
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: