Psychological diagnosis of the child 2.5-DIAGDZ
This course has not yet been described...
Supplementary literature
(in Polish) Anastasi A., Urbina S., Testy psychologiczne; Warszawa 1999.
Jarosz E., Wysocka E., Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania; Warszawa 2006.
Suchańska A., Rozmowa i obserwacja w diagnozie psychologicznej; Warszawa 2007.
Szustrowa T., Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja, Warszawa 1991
Student workload
(in Polish) Literatura studiowana przed studenta samodzielnie:
Harwas-Napierała B., Trempała J. (2002) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.2, Warszawa: PWN
Harwas-Napierała B., Trempała J. (2003) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.3, Warszawa: PWN
Krasowicz-Kupis, G., Wiejak, K., Gruszczyńska, K. (2015). Katalog metod diagnozy rozwoju poznawczego dziecka na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, tom I. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Schaffer H. R. (2007). Psychologia dziecka, Warszawa 2007.
Type of course
obligatory courses
obligatory courses
obligatory courses
Mode
(in Polish) Realizowany w terenie
(in Polish) Realizowany w sali
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) Wymagania wstępne:
- wiedza z zakresu psychologii rozwoju człowieka w cyklu życia
- wiedza z zakresu psychopatologii dzieci i młodzieży
- wiedza z zakresu psychologii klinicznej dzieci i młodzieży
- wiedza z zakresu metodologii testów psychologicznych i statystyki
Prerequisites
(in Polish) Cele przedmiotu::
- w zakresie wiedzy: opanowanie terminologii z zakresu diagnozy psychologicznej dziecka na poziomie rozszerzonym, uporządkowanej i pogłębionej wiedzy dot. postępowania diagnostycznego, wykorzystywanych teorii, metodologii i metodyki
- w zakresie umiejętności: opanowanie umiejętności prowadzenia pogłębionej obserwacji, procesu diagnozowania i racjonalnego oceniania złożonych sytuacji, analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań; opanowanie umiejętności prowadzenia diagnozy wybranych cech i właściwości z wykorzystaniem wybranych technik i narzędzi diagnostycznych
- w zakresie kompetencji: gotowość do realizowania zadań zespołowych, zaangażowanie we współpracę, gotowość do określania priorytetów, identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z zawodem psychologa oraz diagnosty, gotowość do zachowywania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej, dostrzegania i formułowania problemów moralnych i etycznych związanych z diagnozą psychologiczną dziecka
Course coordinators
Term 2023/24-Z: | Term 2022/23-Z: |
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: