Qualitative and quantitative methods 2.5-METJAKIL-Z
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Psychologia
Supplementary literature
(in Polish) Brzeziński, J. (2005). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Bedyńska, S., Brzezicka, A (red.). (2007). Statystyczny Drogowskaz. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.
Coe, R. (2002). It's the effect size, stupid: What effect size is and why it is important.
Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. 2nd.
Cumming, G. (2013). Understanding the new statistics: Effect sizes, confidence intervals, and meta-analysis. Routledge.
Ferguson, G. A., Takane, Y. (2002). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
King B.M., Minium E.W. (2009) Statystyka dla psychologów i pedagogów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Lakens, D. (2013). Calculating and reporting effect sizes to facilitate cumulative science: a practical pri-mer for t-tests and ANOVAs. Frontiers in psychology, 4, 863.
Nachmias Ch. F. i Nachmias D. (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo s.c.
Wieczorkowska G. Wierzbiński J. (2007). Statystyka. Analiza badań społecznych. Warszawa: Scholar.
Student workload
(in Polish) • udział w zajęciach: ćw.+ wkł. – 27 h
• przygotowanie do zajęć: ćw. 60h
• realizacja złożonych zadań projektowych: ćw. 80h
Study level
(in Polish) Magisterskie
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) 4
Mode
(in Polish) Mieszany: realizowany zdalnie i w sali
Requirements
(in Polish) Wymagania wstępne: Znajomość podstawowych pojęć z zakresu Metodologii ze statystyką tj. zmienna niezależna i zależna; metod badawcze: eksperyment, obserwacja, badania kwestionariuszowe (korelacyjne), sondażowe, wywiady.
Podstawowa wiedza z zakresu Metodologii badań psychologicznych przewidzianych na semestrze 2 i 3 .
Prerequisites
(in Polish) Cele przedmiotu::
- w zakresie wiedzy: zna i definiuje terminologię i pojęcia używane w metodologii badań psychologicznych:
empirycznych; znać specyfikę metodologiczną psychologii (główne modele badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych);rozumieć zasady i normy etyczne i z etyki zawodowej;
- w zakresie umiejętności: posiada umiejętność sformułowania problemu badawczego i hipotez oraz zaprojektowania, przeprowadzenia oraz zanalizowania badania empirycznego; posiada umiejętność opracowania raportu z przeprowadzonego badania (napisania pracy empirycznej) oraz prezentowania i interpretowania wyników badań ( tworzenia prezentacji multimedialnej), potrafi zastosować pakiet statystyczny do analizy statystycznej
- w zakresie kompetencji: wykazuje gotowość w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań badawczych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę potrafi wykazać zaangażowanie w projektowanie, planowanie i realizowanie badań psychologicznych; wykazuje świadomość w zakresie zasad etyki zawodowej; potrafi w sposób przedsiębiorczy zaplanować i przeprowadzić badanie empiryczne
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: