Psychology of Health in the Life Cycle 2.5-PSZDR-CYKL
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) psychologia
Supplementary literature
(in Polish)
Literatura uzupełniająca:
- Socha, J., Socha, P., Weker, H., & Neuhoff-Murawska, J. (2010). Żywienie dzieci a zdrowie wczoraj, dziś i jutro. Pediatria Współczesna. Gastroenterologia, Hepatologia i Żywienie Dziecka, 12(1), 34-37.
- Szredzińska, R. (2017). Zdrowie dzieci i młodzieży. Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka, 16(1), 94-131.
- Mazur, J., & Małkowska-Szkutnik, A. (2018). Zdrowie uczniów w 2018 roku na tle nowego modelu badań HBSC. Warszawa: Instytut Matki i Dziecka.
- Kułaga, Z. B. I. G. N. I. E. W., & Barwicka, K. A. T. A. R. Z. Y. N. A. (2008). Reklama środowiskiem dziecka–przegląd badań i danych dotyczących wpływu reklamy na zdrowie dziecka. Problemy Higieny i Epidemiologii, 89(1), 120-127.
- Szymborski, J., & Jakóbik, K. (2008). Zdrowie dzieci i młodzieży w Polsce. Biuletyn RPO. Materiały, (62).
- Tabak, I. (2014). Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Wsparcie dzieci i młodzieży w pokonywaniu problemów. Studia BAS, (2), 113-138.
- Ślizień-Kuczapska, E., Sys, D., Baranowska, B., & Czajkowski, K. (2017). Zdrowie prokreacyjne jako zasadniczy kierunek troski o zdrowie rodziny. Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio, 32(4), 88-112.
- Radkowska-Walkowicz, M. (2016). Telewizja, słodycze i zdrowie. O sprawczości dzieci i napięciach w praktykach życia codziennego w kontekście programów promocji zdrowia. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica, (58), 119-133.
- Woynarowska, B., & Oblacińska, A. (2014). Stan zdrowia dzieci i młodzieży w Polsce. Najważniejsze problemy zdrowotne.
- Kozioł-Kozakowska, A., Piórecka, B., & Schlegel-Zawadzka, M. (2008). Program edukacji żywieniowej dla dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców realizowany w Krakowie. Studia Med, 11, 65-69.
- Stodolak, A., & Fuglewicz, A. (2014). Zapobieganie próchnicy zębów u dzieci i młodzieży oraz promocja zdrowia jamy ustnej-rola pracowników służby zdrowia. Medycyna Ogólna i Nauki o Zdrowiu, 20(1).
- Banach, I., & Soroka-Fedorczuk, A. (2017). Dziecko w zdrowiu i chorobie: wybrane problemy. e-bookowo.
- Nowicki, G., & Ślusarska, B. (2011). Determinanty społeczno-demograficzne wartościowania zdrowia wśród pracujących osób dorosłych. Hygeia Public Health, 46(2), 280-285.
- Kaleta, D., & Jegier, A. (2004). Rekreacyjna aktywność ruchowa a subiektywna ocena stanu zdrowia dorosłych osób. Pol. Arch. Med. Wew, 140(5), 537-546.
- Strużycka, I., Wierzbicka, M., Jodkowska, E., Rusyan, E., Ganowicz, M., & Ziemiecka, K. (2013). Wyniki Monitoringu Stanu Zdrowia Jamy Ustnej populacji młodych dorosłych w Polsce w 2012 roku. Nowa Stomatol, 4, 195-199.
- Siwiński, W., & Rasińska, R. (2015). Aktywność fizyczna jako zasadniczy cel stylu życia i zdrowia człowieka. Pielęgniarstwo polskie, 2(56), 181-189.
Student workload
(in Polish) Suma 50 h = 2 ECTS
* 1 Punkt ECTS = 25-30 h. pracy studenta
Study level
(in Polish) III rok
Education profile
(in Polish) dzienny
Type of course
elective monographs
obligatory courses
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) VI
Requirements
(in Polish) Zaliczony kurs wstępny "Wprowadzenie do psychologii zdrowia"
Prerequisites
(in Polish) Celem wykładu jest zapoznanie studentów z głównymi problemami zdrowotnymi człowieka w różnych okresach życia - od urodzenia do śmierci. Ważne jest również poznanie czynników , które gwarantują dobry stan zdrowia, zgodnie z założeniami salutogenezy.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: