Suicidology 2.5-W-MON-100
This course has not yet been described...
(in Polish) Dyscyplina
(in Polish) psychologia
Field of study
(in Polish) Psychologia
(in Polish) Literatura uzupełniająca
(in Polish) Améry, J. (2007). O starzeniu się: bunt i rezygnacja. Podnieść na siebie rękę: dyskurs o dobrowolnej śmierci. przeł. B. Baran. Warszawa: Czytelnik.
Durkheim, E. (2011). Samobójstwo. przeł. K. Wakar, Warszawa: Oficyna Naukowa.
Jarosz, M. (2013). Samobójstwa : dlaczego teraz?. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Jarosz, M. (2004). Samobójstwa : ucieczka przegranych. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kołodziej, W. (2006). Zaburzenia psychiczne i ryzyko samobójstwa u osób w starszym wieku, W: A Nowicka (red.), Wybrane problemy osób starszych ( 87 - 97). Kraków : "Impuls".
Pilecka, B. (2004). Samobójstwo wieku starszego, W: P. Piotrowski (red.), Przemoc i marginalizacja. patologie społecznego dyskursu (129 - 144). Warszawa : "Żak".
Jamison, K. R. (2004). Noc szybko nadchodzi : zrozumieć samobójstwo by mu zapobiec. przekł. T. Bieroń, Poznań : Zysk i S-ka.
Morasiewicz, J. (2014). „Przyjdzie śmierć i będzie miała twoje oczy”. Doświadczenie samobójstwa w pracy psychiatry. W: M. Opoczyńska (red.). Poza zasadą powszechności (399 - 422), Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Chwin, S. (2011). Samobójstwo jako doświadczenie wyobraźni. Gdańsk: Wydawnictwo Tytuł, s. 314 – 321.
Type of course
General: elective monographs elective courses | Term 2023/24-L: elective monographs |
Mode
Online
Prerequisites
(in Polish) Celem kursu jest uwrażliwienie uczestników na problem śmierci samobójczej. Przedstawione zostaną, obecne w literaturze psychologicznej, modele teoretyczne mające na celu wyjaśnienie genezy występowania skłonności samobójczych. W kontekście przywołanych historii życia, rozważona zostanie kwestia współwystępowania zaburzeń psychicznych i tendencji suicydalnych. Przedmiotem dyskusji będzie proces rozwoju skłonności samobójczych w biegu życia. Poruszony zostanie również problem specyficznego przebiegu procesu żałoby po samobójczej śmierci osoby bliskiej. W efekcie zajęć student powinien: znać obecne w literaturze psychologicznej modele teoretyczne mające na celu wyjaśnienie genezy oraz przebiegu skłonności samobójczych, rozumieć specyfikę pracy terapeutycznej z osobą o tendencjach samobójczych oraz dostrzegać znaczenie wsparcia udzielanego rodzinom suicydentów.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: