Monographical lecture - Programming psychological intervention in dangerous situations. Crises, disasters, cataclysms 2.5-W-MON-105-Z
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Psychologia
Supplementary literature
(in Polish) Rządowe Centrum Bezpieczeństwa (2012). Krajowy Plan Zarządzania Kryzysowego. Warszawa.
Sanoff, H. (1999). Integrowanie programowania, ewaluacji i partycypacji w projektowaniu
architektonicznym. Podstawy teorii Z. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Stowarzyszenia Psychologia i Architektura.
Student workload
(in Polish) Liczba punktów ECTS: 3*
• udział w wykładach: 18 godzin, udział w konwersatoriach 9 h.
• lektury i zadania do samodzielnego wykonania poza godzinami zajęć: 30 godzin,
• przygotowanie do zaliczenia: 30 h.
Suma 87 godzin = 3 punktów ECTS
* 1 Punkt ECTS = 25-30 h. pracy studenta
Study level
(in Polish) studia magisterskie
Education profile
(in Polish) ogólnoakademicki
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) 9
Requirements
(in Polish) 1. Zainteresowanie psychologią organizacji, procesami zarządzania i kierowania zespołami ludzkimi, tworzeniem pro-gramów interwencji, ich realizacją oraz oceną ich skuteczności;
2. Umiejętność proaktywnej współpracy z członkami zespołu wyrażona sumiennością i terminowością realizacji zadań a także gotowość do dyskusji analizowanych zagadnień na forum grupy.
Prerequisites
(in Polish) 1. W zakresie wiedzy:
a) omówienie istniejących programów interwencji w sytuacjach kryzysowych i nadzwyczajnych oraz omówienie ich ram prawnych i struktury instytucjonalnej;
b) przedstawienie oraz analiza definicji pojęć i zjawisk kluczowych w obszarze interwencji w sytuacji wypadku, kryzysu, katastrofy i kataklizmu.
2. W zakresie umiejętności:
a) prezentacja klasyfikacji zawodów i specjalności a także wymagań na stanowiskach pracy osób biorących udział w interwencji ze szczególnym uwzględnieniem roli i zadań psychologa;
d) omówienie wybranych przypadków katastrof i kataklizmów, ich przyczyn, przebiegu oraz następstw indywidualnych, społecznych, środowiskowych i innych.
3. W zakresie kompetencji:
a) uświadomienie roli psychologa pracy i organizacji w kształtowaniu zachowań pracowników i zwiększaniu efek-tywności pracy, przedstawienie zależności pomiędzy zachowaniami jednostek i grup społecznych a programami zarzą-dzania zagrożeniem i bezpieczeństwem w systemach organizacyjnych.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: