Civic and counterproductive behavior 2.5-ZACHOB
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) psychologia
Supplementary literature
(in Polish) Drogosz M. (red. 2018). Podzielony umysł społeczny. Polacy po ćwierćwieczu demokracji. Warszawa: Liberi Libri.
Gulla B.,Tucholska K., Ziernicka-Wojtaszek A. (2020). Psychologia kryzysu klimatycznego. Biblioteka UJ.
Korzeniowski, K. (2020). Psychologia demokracji. Szkice. Wydawnictwo Naukowe PWN.
Reykowski, J. (2019). Rozczarowanie demokracją. Smak Słowa.
Sandel M. (2020). Tyrania merytokracji. Co się stało z dobrem wspólnym? PWN.
Sears, D.O., Huddy, L., Jervis, R. (2008). Edukacja i obywatelstwo demokratyczne w zmieniającym się świecie. (w:) Psychologia polityczna. Wydawnictwo UJ.
Skarżyńska K. (2021). My. Portret psychologiczno-społeczny Polaków z polityką w tle. Scholar.
Skarżyńska K. (red. 2021). Młodzi dorośli: identyfikacje, postawy, aktywizm i problemy życiowe. Instytut Problemów Współczesnej Cywilizacji im. Marka Dietricha.
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) psychologia społeczna
Prerequisites
(in Polish) Cele przedmiotu:
- w zakresie wiedzy –
Celem wykładu jest przedstawienie poziomu rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w Polsce oraz analiza różnych form aktywności obywatelskiej z perspektywy teorii i badań wyjaśniających mechanizmy zaangażowania obywatelskiego. Omawiane są obok innych form aktywności obywatelskiej, zachowania wyborcze z perspektywy psychologicznych mechanizmów wyjaśniających uczestniczenie jednostki w wyborach.
- w zakresie umiejętności - – Umiejętność rozumienia psychologicznych mechanizmów współczesnego życia społecznego i politycznego. Student powinien rozwinąć umiejętności zastosowania wiedzy do rozwiązywania różnych problemów społecznych związanych z funkcjonowaniem jednostki w roli obywatela.
- w zakresie kompetencji: student powinien być wrażliwy na etyczne aspekty zaangażowania obywatelskiego w troskę o dobro wspólne w wymiarze lokalnym, ogólnokrajowym i globalnym. Student powinien być świadomy czynników warunkujących brak zaangażowania obywatelskiego.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: