Conducted in
term:
2023/24-L
ISCED code: 0220
ECTS credits:
2
Language:
Polish
Organized by:
Faculty of Theology
History of Modern and Contemporary Philosophy 5.1.0.2.01.c
This course has not yet been described...
(in Polish) Dyscyplina
(in Polish) filozofia
Field of study
(in Polish) Teologia
Supplementary literature
Term 2022/23-L: (in Polish) Ayer A. J., Filozofia w XX wieku, tł. T. Baszniak, Warszawa 2003.
Bartnik C. S., Historia filozofii, Lublin 2000.
Copleston F., Historia filozofii. Od Kartezjusza do Leibniza, t. IV, tł. J. Marzęcki, Warszawa 1995.
Copleston F., Historia filozofii. Od Hobbesa do Hume’a, t. V, tł. zbiorowe, Warszawa 1997.
Copleston F., Historia filozofii. Od Wolffa do Kanta, t. VI, tł. J. Łoziński, Warszawa 1996.
Copleston F., Historia filozofii. Od Fichtego do Nietzschego, t. VII, tł. B. Chwedeńczuk, Warszawa 1991.
Copleston F., Historia filozofii. Od Benthmama do Russella¸ t. VIII, tł. B. Chwedeńczuk, Warszawa 1989.
Copleston F., Historia filozofii. Od Maine de Birana do Sartre’a, t. IX, tł. B. Chwedeńczuk, Warszawa 1991.
Folscheid D., Wielkie daty filozofii nowożytnej i współczesnej, tł. J. Niecikowski, Warszawa 2000.
Höffe O., Mała historia filozofii, tł. J. Sidorek, Warszawa 2004.
Janeczek S., Starościc A. (red.), Historia filozofii, cz. I-III, Lublin2020.
Kunzmann P, Burkard. F. P., Wiedmann F., Atlas filozofii, tł. B. A. Markiewicz, Warszawa 1999. | General: (in Polish) A.J. Ayer, Filozofia w XX wieku, tł. T. Baszniak, Warszawa 2003.
F. Copleston, Historia filozofii. Od Kartezjusza do Leibniza, t. IV, tł. J. Marzęcki, Warszawa 1995.
F. Copleston, Historia filozofii. Od Hobbesa do Hume’a, t. V, tł. zbiorowe, Warszawa 1997.
F. Copleston, Historia filozofii. Od Wolffa do Kanta, t. VI, tł. J. Łoziński, Warszawa 1996.
F. Copleston, Historia filozofii. Od Fichtego do Nietzschego, t. VII, tł. B. Chwedeńczuk, Warszawa 1991.
F. Copleston, Historia filozofii. Od Benthmama do Russella¸ t. VIII, tł. B. Chwedeńczuk, Warszawa 1989.
F. Copleston, Historia filozofii. Od Maine de Birana do Sartre’a, t. IX, tł. B. Chwedeńczuk, Warszawa 1991.
D. Folscheid, Wielkie daty filozofii nowożytnej i współczesnej, tł. J. Niecikowski, Warszawa 2000. | Term 2023/24-L: (in Polish) A.J. Ayer, Filozofia w XX wieku, tł. T. Baszniak, Warszawa 2003.
F. Copleston, Historia filozofii. Od Kartezjusza do Leibniza, t. IV, tł. J. Marzęcki, Warszawa 1995.
F. Copleston, Historia filozofii. Od Hobbesa do Hume’a, t. V, tł. zbiorowe, Warszawa 1997.
F. Copleston, Historia filozofii. Od Wolffa do Kanta, t. VI, tł. J. Łoziński, Warszawa 1996.
F. Copleston, Historia filozofii. Od Fichtego do Nietzschego, t. VII, tł. B. Chwedeńczuk, Warszawa 1991.
F. Copleston, Historia filozofii. Od Benthmama do Russella¸ t. VIII, tł. B. Chwedeńczuk, Warszawa 1989.
F. Copleston, Historia filozofii. Od Maine de Birana do Sartre’a, t. IX, tł. B. Chwedeńczuk, Warszawa 1991.
D. Folscheid, Wielkie daty filozofii nowożytnej i współczesnej, tł. J. Niecikowski, Warszawa 2000. |
Student workload
(in Polish) Nakład pracy studenta (w godzinach):
(A) godziny kontaktowe:
- udział w zajęciach: 15 godzin / 1 ECTS;
(B) praca własna studenta / 1 ECTS:
- przygotowanie do zajęć - 10 godzin,
- lektura zadawanych lektur - 10 godzin,
- przygotowanie do zaliczenia - 10 godzin
Study level
(in Polish) Jednolite studia magisterskie
Education profile
(in Polish) Profil ogólnoakademicki
Type of course
Term 2022/23-L: obligatory courses | General: obligatory courses obligatory courses | Term 2023/24-L: obligatory courses |
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) Semestr letni (II)
Mode
(in Polish) Realizowany w sali
Requirements
(in Polish) 1. Udział w zajęciach;
2. Znajomość wykładanego materiału oraz zlecanych zadań.
3. Kolokwia ze znajomości tekstów filozoficznych.
Prerequisites
Term 2022/23-L: (in Polish) Zajęcia konwersatoryjne nie wprowadzają nowej wiedzy z zakresy historii filozofii starożytnej i średniowiecznej. Mają na celu lepsze jej zrozumienie i przyswojenie, a także - na podstawie zajęć z tekstami - kształtowanie umiejętności, szczególnie wskazanych efektach uczenia, m.in. umiejętności badawczych obejmujących analizę tekstów filozoficznych (por. TMA_U01), umiejętności integrowania wiedzy (por. TMA_U06) oraz formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań (por. TMA_U09). | General: (in Polish) Zajęcia konwersatoryjne nie wprowadzają nowej wiedzy z zakresu historii filozofii nowożytnej i współczesnej. Mają na celu lepsze jej zrozumienie i przyswojenie, a także - na podstawie zajęć z tekstami - kształtowanie umiejętności, szczególnie wskazanych efektach uczenia, m.in. umiejętności badawczych obejmujących analizę tekstów filozoficznych (por. TMA_U01), umiejętności integrowania wiedzy (por. TMA_U06) oraz formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań (por. TMA_U09). | Term 2023/24-L: (in Polish) Zajęcia konwersatoryjne nie wprowadzają nowej wiedzy z zakresu historii filozofii nowożytnej i współczesnej. Mają na celu lepsze jej zrozumienie i przyswojenie, a także - na podstawie zajęć z tekstami - kształtowanie umiejętności, szczególnie wskazanych efektach uczenia, m.in. umiejętności badawczych obejmujących analizę tekstów filozoficznych (por. TMA_U01), umiejętności integrowania wiedzy (por. TMA_U06) oraz formułowania wniosków i tworzenia syntetycznych podsumowań (por. TMA_U09). |
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: