Church in Southeast Asia 5.6.0.2.06
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Orientalistyka chrześcijańska
Supplementary literature
(in Polish) Aziz, S. Atiya. Historia Kościołów wschodnich. Warszawa: Instytut Wydawniczy PAX, 1978.
Fédou, Michel. Regards asiatiques sur le Christ. Collection „Jésus et Jésus-Christ” 77. Paris: Desclée, 1998.
Ledwoń, Ireneusz Sławomir. Kościół Azji a religie, 2018.
———. Nauczycielski Urząd Kościoła a religie, 2015.
McGreal, Ian Philip. Wielcy myśliciele Wschodu. Przetłumaczone przez Zofia Łomnicka i Irena Kałużyńska. Warszawa: Al fine, 1997.
Spalding, Baird T. Życie i nauka mistrzów dalekiego wschodu. Gdańsk: DYLIS AAR, 2002.
Spalding, Baird Thomas, i Anna Müller. Życie i nauka mistrzów Dalekiego Wschodu. T. 6 T. 6. Gdańsk: Dylis Aar, 2003.
Waldenfels, Hans. Chrystus a religie. Przetłumaczone przez Bronisław Drąg. Kraków: Wydawnictwo WAM, 2004.
———. Religie odpowiedzią na pytanie o sens istnienia człowieka. Przetłumaczone przez Edward Perczak. Warszawa: Verbinum Wydawnictwo Księży Werbistów, 1987.
———. Ukrzyżowany i religie świata. Przetłumaczone przez Paweł Pachciarek. Warszawa: Verbinum Wydawnictwo Księży Werbistów, 1985.
Waldenfels, Hans, i Franz König. Leksykon religii: zjawiska, dzieje, idee. Przetłumaczone przez Tadeusz Pachciarek. Warszawa: Verbinum, 1997.
Student workload
(in Polish) Przedmiot stanowi 2 ECTS, czyli ok. 50-60 godzin nakładu pracy studenta, z czego 15 godzin przypada na udział we wspólnych konwersatoriach a 35-45 godzin pracy własnej na opracowanie zadanego tematu.
Requirements
(in Polish) A. Każdy student przygotowuje tekst z zadanych tematów (minimum 4 strony formatu A4, czcionka: Times New Roman 12 pkt. odstępy 1,5) z przypisami i bibliografią (styl Chicagowski poszerzony) i przesyła wykładowcy i całej grupie co najmniej 1 dzień przed zajęciami, na których będzie prezentował swój temat.
W przygotowanej pracy student ma odpowiedzieć m.in. następujące zagadnienia:
1. Początki chrześcijaństwa
Kiedy chrześcijaństwo wkroczyło na tereny danego kraju/państwa i jakie temu towarzyszyły okoliczności, jakie znaczące osoby są u początku misji chrześcijańskich? W kontekście jakich innych religii, filozofii, propozycji soteriologicznych, chrześcijaństwo zaczęło funkcjonować?
2. Rozwój historyczny chrześcijaństwa
Jak historycznie rozwijało się chrześcijaństwo w tym kraju (kontrowersje, rozwój)?
3. Chrześcijaństwo obecnie
Jak obecnie funkcjonuje chrześcijaństwo (jakie Kościoły chrześcijańskie są obecne, jakie dominują, jaka jest ich struktura administracyjna)?
4. Kościół katolicki
Liczba duchowieństwa, świątyń, podział administracyjny Kościoła katolickiego, do jakiej Konferencji episkopatu należy, kto jest jej przewodniczącym, jakie są relacje ze Stolicą Apostolską?
5. Współczesne wyzwania
Z jakimi problemami, wyzwaniami, nadziejami wiąże się chrześcijaństwo obecnie w danym kraju, jakie są relacje z aktualną władzą polityczną i z innymi religiami?
B. Ponadto przygotowuje prezentację (mini-wykład, ok. 30 min.) i przedstawia ją na zajęciach oraz publikuje ją (np. w mediach społecznościowych w formie filmu, prezentacji, artykułu) przesyłając link do wszystkich uczestników. (→ metody i kryteria oceniania). Na zajęciach pozostali uczestnicy zadają pytania, poszerzają zagadnienie, uzupełniają informacje.
Jeżeli jeden, obszerny temat dostaje do opracowania kilku studentów, powinni oni się między sobą podzielić materiałem i każdy opracowuje inną część według powyższych zasad.
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: