Conducted in
terms:
2023/24-Z, 2024/25-Z
ECTS credits:
2
Organized by:
Faculty of Philology
(for:
University of Opole)
In-year teaching internship (secondary school) MN-GER-D2-03-PZS2
This course has not yet been described...
Field of study
(in Polish) Germanistik, moduł nauczycielski
Student workload
(in Polish) Praca własna studenta:
Hospitowanie zajęć - 5 h
Prowadzenie zajęć - 10 h
Przygotowanie pomocy dydaktycznych/konspektów - 5 h
Zapoznanie się z dokumentacją i specyfiką placówki/instytucji - 1 h
Wykonywanie innych czynności zleconych - 1 h
Study level
(in Polish) II stopień
Education profile
(in Polish) Moduł nauczycielski
Type of course
obligatory courses
The semester in which the subject is carried out
(in Polish) III semestr studiów II stopnia / 30 godzin
Prerequisites
(in Polish) Cele praktyki:
- Zapoznanie się ze specyfiką szkoły lub placówki, w której praktyka jest odbywana, w szczególności poznanie realizowanych przez nią zadań dydaktycznych, sposobu funkcjonowania, organizacji pracy, pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz prowadzonej dokumentacji.
- Obserwowanie czynności podejmowanych przez opiekuna praktyk w toku prowadzonych przez niego lekcji.
- Współdziałanie z opiekunem praktyk w planowaniu i przeprowadzaniu lekcji,
organizowaniu pracy, przygotowywaniu pomocy dydaktycznych, wykorzystywaniu środków multimedialnych i technologii informacyjnej w pracy dydaktycznej, kontrolowaniu i ocenianiu uczniów, podejmowaniu działań na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów szczególnie uzdolnionych, organizowaniu przestrzeni klasy, podejmowaniu działań w zakresie projektowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Pełnienie roli nauczyciela, a w szczególności planowanie lekcji, formułowanie celów, dobór metod i form pracy oraz środków dydaktycznych, dostosowywanie podejmowanych działań do możliwości i ograniczeń uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podejmowanie indywidualnej pracy dydaktycznej z uczniami (w tym uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi), podejmowanie działań wychowawczych w toku pracy dydaktycznej.
- Podejmowanie współpracy z innymi nauczycielami, wychowawcą klasy, pedagogiem szkolnym, psychologiem szkolnym oraz specjalistami pracującymi z uczniami.
- Analiza i interpretacja zaobserwowanych albo doświadczanych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych poprzez o prowadzenie dokumentacji praktyki,
konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką, ocenę własnego funkcjonowania w toku wypełniania roli nauczyciela (dostrzeganie swoich mocnych i słabych stron), ocenę przebiegu prowadzonych lekcji oraz realizacji zamierzonych celów, konsultacje z opiekunem praktyk w celu omawiania obserwowanych i prowadzonych lekcji (zajęć).
Course coordinators
Additional information
Additional information (registration calendar, class conductors, localization and schedules of classes), might be available in the USOSweb system: