(in Polish) Filologia - Język biznesu (1-PRK-F-JB-D2)(in Polish: Filologia - Język biznesu) | |
Master's degree studies full time, 2 years Language: English, German, Polish, Russian | Jump to: Opis ogólnyJęzyk biznesu , II stopień na UO - informacje ogólne Dzisiejszy Instytut Slawistyki ma historię liczącą już ponad 60 lat. Dzieje rusycystyki opolskiej swymi korzeniami sięgają początków powołanej w roku 1950 we Wrocławiu, a następnie przeniesionej w roku 1954 do Opola Wyższej Szkoły Pedagogicznej. Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiej powstał w roku 1990 z przekształcenia działającego od 1975 roku Instytutu Filologii Rosyjskiej. Od 1 września 2014 roku Instytut nosi nazwę Instytutu Slawistyki. Jednostka przeszła reorganizację, w wyniku której włączono w skład osobowy pracowników istniejącej od 1990 roku Katedry Slawistyki UO. Czego uczy się na języku biznesu? Celem kształcenia na tym kierunku jest przygotowanie studentów do pracy wymagającej znajomości języków obcych oraz orientacji w biznesie, stosunkach międzynarodowych, turystyce i reklamie. Z pełnym programem studiów można zapoznać się tutaj. Dyscyplina; językoznawstwo i literaturoznawstwo Dlaczego warto studiować język biznesu na Uniwersytecie Opolskim?
Działalność studencka, możliwości rozwoju, wyjazdów, stypendiów
Co można robić po tych studiach? Absolwent posiada kompetencje w zakresie dwóch języków obcych (rosyjskiego i angielskiego/niemieckiego) w zakresie języka ogólnego i wyprofilowanego do celów specjalnych oraz zagadnień ekonomiczno-społecznych. Szczegółowe informacje Szczegółowe informacje o studiach na kierunku Język biznesu można uzyskać w sekretariacie Instytutu Slawistyki: Komisja rekrutacyjna Informacje o komisji rekrutacyjnej znajdziecie w zakładce ważne informacje/komisje rekrutacyjne Strona internetowa kierunku |
Qualification awarded:
Access to further studies:
Professional status:
Teaching standards
Full qualification at the seventh level of the Polish Qualification Framework.
Graduate of the major Philology, Master’s degree having completed their study curriculum in general courses, basic courses and specialty profile courses offered as lectures, conversation classes and self-study components, having complied with all the formal requirements, by collecting all credits and passing all exams, including the final MA defence, has satisfactorily achieved all the learning outcomes designed for the philological studies at EQF level 7 qualification along with all the accompanying specialty outcomes.
In particular, this is an organised knowledge of the main developmental trends in philology, an in-depth knowledge of specific features and methodology of philological research, the knowledge of intellectual property rights, copyright, and specifically, of economic and legal bases for the functioning of financial and economic institutions in Poland, Europe and the world, along with the knowledge of the variety of the existing economic structures and premises of human economic activity.
Graduate is able to use the knowledge to formulate and critically analyse research problems, evaluate, synthesize and interpret various information. In particular, graduate can use Russian at C2-Level CEFR and another European language, English or German, at C1-Level, applying this ability to plan and realize own life-long learning aims. As to the scope of specialty outcomes, graduate is capable of analysing the information obtained from the market and using it in the decision-making processes, using linguistic knowledge, especially within specialist languages, interpreting economic phenomena in making rational consumer decisions. As to the linguistic abilities, graduate can freely translate specialist texts between Polish, Russian and English or German using IT tools for the translation process.
Graduate is capable of a critical analysis of the documents gathered in research processes, getting involved in activities of public interest through solving practical and cognitive problems resulting from active participation in social and cultural life. Particularly, this pertains to the formation of graduate’s own attitudes and opinions resulting from observation of local and international markets, as well as from organization of tasks and participation in project activities focused on entrepreneurial behaviours.