Uniwersytet Opolski - Central Authentication SystemYou are not logged in | log in
Study programmes > All studies > Pedagogy > Elementary education with pedagogic therapy

Elementary education with pedagogic therapy (2-KRK-PEEETP-Z2)

(in Polish: Edukacja elementarna z terapią pedagogiczną)
Master's degree studies
Extramural (Part-time), 2 years
Language: Polish

Instytut Studiów Edukacyjnych od lat znajduje się w czołówce rankingów studiów pedagogicznych. ISE dokłada wszelkich starań, by studenci, zdobywając najlepsze kwalifikacje, zostali wyposażeni w kompleksową wiedzę teoretyczną, jak również i praktyczną. Zajęcia dla studentów prowadzone są przez wysoko wykwalifikowaną kadrę nauczycieli akademickich w różnych formach: w postaci tradycyjnych wykładów, ćwiczeń oraz konwersatoriów, podczas których wnikliwie analizowane są problemy współczesnej pedagogiki. Zajęcia w ISE to również praktyczne warsztaty. Studenci mają możliwość uczestniczenia w różnego rodzaju debatach, sympozjach, na których mogą zaprezentować wyniki swoich badań oraz podejmują liczne dyskusje naukowe. Na sympozjach naukowych często zaszczycają nas swoją obecnością znakomici goście – profesorowie, pisarze oraz inne powszechnie znane i szanowane osoby uważane za autorytety pedagogiki. Instytut współpracuje z wieloma placówkami naukowymi w kraju i zagranicą. Organizowane są międzynarodowe obozy naukowe oraz wspólne warsztaty. Studenci podczas swojej nauki mają możliwość odbycia wielu ciekawych praktyk zawodowych w przedszkolach, szkołach i innych placówkach opiekuńczo – wychowawczych, podczas których doskonalą swój przyszły warsztat pedagogiczny.

Pedagogika specjalność edukacja elementarna z terapią pedagogiczną

Praca z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym sprzyja osiąganiu sukcesu zawodowego i satysfakcji osobistej. W tym okresie pod kierunkiem nauczyciela kształ-tuje się fundament osobowości jednostki. Szkoła elementarna spełniała przez wieki i nadal spełnia najistotniejszą rolę w systemie edukacji. W krajach Unii Europejskiej również docenia się, a nawet wyróżnia edukację przedszkolną, dlatego wzrastać będzie zapotrzebowanie na wykształconych nauczycieli szczebla początkowego i przedszkolnego. Studia poszerzają podstawowy zasób wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii, filozofii oraz przedmiotów specjalizacyjnych, obejmują także zajęcia praktyczne w szkole i przedszkolu. I tak wyposażony w wiedzę i umiejętności absolwent uzyskuje pełne kwalifikacje zawodowe – nauczycielskie i pedagogiczne. Zadaniem współczesnej edukacji na szczeblu elementarnym jest wyrównywanie braków rozwojowych, dlatego w kształceniu nauczycieli kładzie się nacisk na przygotowanie prowadzenia terapii z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Absolwent tej specjalności nabywa umiejętności w zakresie: organizowania i realizacji zintegrowanego procesu dydaktycznego w zakresie edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, współdziałania ze środowiskiem lokalnym, prowadzenia dodatkowych zajęć kompensacyj-nych i socjoterapeutycznych wspomagających rozwój dziecka. Po ukończeniu studiów absolwent otrzyma dyplom i suplement w języku angielskim, uprawniający do nostryfikowania studiów oraz podejmowania pracy w krajach Unii Europejskiej.

Wybrane przedmioty realizowane w trakcie studiów

Techniki i metody pracy terapeutycznej,
Pedagogika przedszkolna,
Systemy edukacyjne,
Teatr w edukacji i terapii, 

Studenci tej specjalności poszerzają kwalifikacje i prowadzą badania naukowe we współpracy z wybranymi partnerami zagranicznymi.

 Co można robić po tych studiach?

Absolwenci wyżej wymienionych specjalności uzyskują interdyscyplinarną wiedzę o rozwoju osobowości, emocji, motywacji procesów intelektualno-poznawczych co pozwala na tworzenie innowacyjnych projektów edukacyjnych dla potrzeb kształcenia i rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zdobywa pogłębione umiejętności badawcze, wiedzę do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową.


Posiada kompetencje w zakresie:

  • organizowania procesu edukacyjnego z wykorzystaniem najnowszych badań interdyscyplinarnych;
  • organizowania pracy zespołowej z wykorzystaniem podmiotów środowiska lokalnego;
  • posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin naukowych i jej zastosowanie w praktyce;
  • umie formułować i wyrażać własne poglądy, przejawiać refleksyjność w działaniach edukacyjnych;
  • ma opanowany warsztat pracy metodycznej w zakresie stymulowania i rozwoju dzieci      w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;
  • pogłębione kompetencje diagnostyczne, organizacyjne i społeczne.


Po ukończeniu wymienionych specjalności na bazie studiów I stopnia, absolwent uzyskuje uprawnienia nauczycielskie i pedagogiczne do pracy w przedszkolach i innych formach wychowania przedszkolnego oraz jako nauczyciel klas I – III szkoły podstawowej.

 Szczegółowe informacje

Szczegółowe informacje o studiach na kierunku Pedagogika specjalność edukacja elementarna z terapią pedagogiczną można uzyskać w sekretariacie Instytutu Studiów Edukacyjnych:
ul. Ojca Józefa Czaplaka 2a, 45-055 Opole
tel. (77) 452 73 33

Sekretarz:
dr Grzegorz Kozdraś
e-mail: grzegorz.kozdras@uni.opole.pl

dyżury:

od 10.07.2018 do 28.07.2018 codziennie 9:00 - 15:00, soboty 9:00 - 12:00

od 03.09.2018 do 26.09.2018 codziennie (oprócz sobót) 11:00 - 13:00

od 30.07.2017 do 31.08.2018 w godzinach 9.00-14.00 dokumenty kandydatów na studia w zastępstwie komisji rekrutacyjnej przyjmuje Dział Nauczania, ul. Katowicka 87B DS "Niechcic", p.12, tel.: 77 452 73 98, 77 452 73 99, e-mail: dz_nauczania@uni.opole.pl

Qualification awarded:

(in Polish) Magisterium z pedagogiki

Access to further studies:

The graduates can appy for admission to doctoral studies and other postgraduate courses.

Professional status:

The graduate has pedagogical and teaching qualifications to work in kindergartens and other preschool facilities and in the first three grades of elementary schools. Specialization also prepares them to conduct therapeutical work with preschoolers and early school children. They have skills such as: - organizational, diagnostic and social skills - skills to cooperate with parents and community as a teacher and educator - skills to organize a variety of creative activities in kindergartens, schools, and community

Teaching standards

Learning outcomes for the course Education approved pursuant to the Resolution 147/2008-2012 of the UO Senate on 26. 04. 2012. Programme of studies as definined by the Resolution number 40/2012 of the Faculty Board of the Faculty of History and Education of UO on 12. 04. 2012.

Learning outcomes

Learning outcomes for the course Education approved pursuant to the Resolution 147/2008-2012 of the UO Senate on 26. 04. 2012. Programme of studies as definined by the Resolution number 40/2012 of the Faculty Board of the Faculty of History and Education of UO on 12. 04. 2012.

Admission procedures:

Visit the following page for details on admission procedures: https://rekrutacja.uni.opole.pl