Uniwersytet Opolski - Central Authentication SystemYou are not logged in | log in
Study programmes > First-cycle studies > Philosophical Coaching > (in Polish) Coaching filozoficzny, stacjonarne I stopnia

(in Polish) Coaching filozoficzny, stacjonarne I stopnia (2-KRK-CF-D3)

(in Polish: Coaching filozoficzny, stacjonarne I stopnia)
Bachelor's degree studies
Daily/Stationary (Full time), 3 years
Language: Polish

Coaching filozoficzny jest odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnego rynku pracy. Nowoczesne przedsiębiorstwa coraz więcej czasu i środków przeznaczają na rozwój osobisty pracowników oraz relacje interpersonalne. Rośnie zapotrzebowanie na coachów, psychologów biznesu czy trenerów relacji interpersonalnych. Świat Zachodu odkrywa, że prawdziwym źródłem rozwoju nie jest bezduszna rywalizacja, lecz współpraca i odkrywanie twórczego potencjału jednostek. Studiowanie coachingu to wyjście naprzeciw wyzwaniom współczesności.

Coaching filozoficzny to świadoma swoich filozoficznych źródeł nowoczesna metoda odkrywania wewnętrznych zasobów.

Co daje studiowanie Coachingu?

Absolwent uzyskuje atrakcyjny zawód dający szerokie możliwości zatrudnienia. Zdobędzie wiedzę i umiejętności pozwalające na prowadzenie sesji coachingowych, organizowanie i prowadzenie warsztatów integracyjnych. Pozna oraz nauczy się stosować narzędzia pozwalające na skuteczne pokierowanie swoją osobistą karierą.

Oprócz Instytutu Psychologii naszej uczelni współpracujemy z Warszawską Akademią Filozoficznego Rozwoju Ego Eimi

Studia na kierunku coaching filozoficzny to intelektualna i duchowa przygoda. Ich celem jest zdobycie atrakcyjnego zawodu ale też osobisty rozwój i odkrywanie własnego potencjału. Zajęcia poprowadzą doświadczeni trenerzy, filozofowie, psycholodzy i coache z różnych instytutów naszego Uniwersytetu. Duża część zajęć będzie miała formę warsztatową.

Działalnośc studencka

W Instytucie Filozofii działają 3 koła: Studenckie Koło Filozofów Koło Naukowe Orientalistyki oraz Koło Medytacyjne studentów Coachingu.

Podczas spotkań Koła Filozofów analizowane i dyskutowane są wybrane klasyczne teksty filozoficzne, odbywają się wykłady pracowników naukowych Instytutu Filozofii i gości spoza Instytutu. Koło organizuje wyjazdy studentów  na konferencje czy zjazdy naukowe, a także organizuje konferencje naukowe.


Koło Naukowe Orientalistyki skupia się na działalności informacyjnej dotyczącej wiedzy na temat filozofii i światopoglądów kultur Dalekiego i Bliskiego Wschodu. Z jednej strony chodzi o wskazanie pożytków jakie współczesna psychologia, filozofia czy nawet fizyka może odnieść dzięki dialogowi z 2500 tysiącletnią tradycją buddyjską, z drugiej natomiast o zagrożeniach i szansach  jakie niesie ze sobą kulturowa specyfika islamu. Koło organizuje wykłady otwarte, spotkania i warsztaty. Stałym elementem działalności jest cyklicznie organizowana konferencja Dni Tybetu w Opolu.


Koło Medytacyjne zbiera się raz w tygodniu na wspólnej medytacji i rozmowie. Celem tego Koła jest korzystanie z dobrodziejstw jakie przynosi regularnie praktykowana medytacja oraz rozwijanie kompetencji praktycznych związanych z medytacją. Wymiana doświadczeń oraz pogłębianie wiedzy na temat różnych dróg rozwoju świadomości.

Co można robić po tych studiach?

Absolwent Coachingu filozoficznego może znaleźć zatrudnienie jako: coach, doradca filozoficzny, mediator, opiekun społeczny, trener rozwoju osobistego, edukator, doradca biznesowy, trener biznesu, itp. Nabywa również kompetencji, które mogą być przydatne w różnych innych zawodach wymagających pracy z ludźmi, takich jak pedagog, psycholog, terapeuta czy katecheta.


Przykładowe miejsca pracy: korporacje, ośrodki rozwoju osobistego, poradnie zawodowe, świetlice, szkoły, hospicja.

Kontynuowanie nauki na II stopniu studiów

Kontynuowanie nauki na II stopniu studiów. Absolwent studiów I stopnia na kierunku Coaching filozoficzny może kontynuować naukę na następujących kierunkach studiów II stopnia prowadzonych na Uniwersytecie Opolskim: Filozofia, Nauki o rodzinie, Politologia, Stosunki międzynarodowe. Szczegółowe informacje o studiach na kierunku Coaching filozoficzny można uzyskać w sekretariacie Instytutu Filozofii:

ul. Katowicka 89, 45-061 Opole
tel. (77) 452 74 90
e-mail: filozofia@uni.opole.pl

Kierunki pokrewne

Psychologia, Teologia, Socjologia, Nauki o rodzinie, Historia.

Qualification awarded:

Bachelor of Philosophy Coaching

Access to further studies:

Graduates may apply for admission to graduate programmes and postgraduate programmes for which completion of a bachelor's degree is required

Professional status:

The graduate of the philosophical coaching is a person open to other people, capable of solving in a creative manner the problems generated by the ever-changing social reality. He is a coach aware of his competences, which enable him to translate the language of classical philosophical theories into modern coaching and therapeutic practice. He knows the most important philosophical concepts of man and ways of organising life, such as Stoicism and Epicureanism. Has knowledge of the most important ethical and philosophical theories and is able to apply them to solve moral dilemmas. Has proficiency in philosophical conversation. Knows and can apply in practice the principles of rational dialogue. Is able to demonstrate a variety of possibilities for understanding existential problems. They learn holistic perception of life, develop self-awareness and emotional intelligence, understand complexity of interpersonal communication processes. The graduate is able to conduct a professional coaching session, using the latest techniques applied in coaching. A graduate of the philosophical coaching course is able to behave flexibly on the labour market. They are independent and self-confident people, who know their resources and are able to use them. A graduate of philosophical coaching may find employment as: a coach, counsellor, mediator, social worker, personal development trainer, educator, business advisor etc. They also acquire competences that can be useful in various other professions requiring work with people, such as pedagogues, psychologists, therapists or catechists. Examples of workplaces: corporations, personal development centres, vocational counselling centres, philosophical counselling centres, day care centres, schools, hospices, retirement homes.

Teaching standards

None

Learning outcomes

None

Admission procedures:

Visit the following page for details on admission procedures: https://rekrutacja.uni.opole.pl