Psychology in Games 01.D3.KJN.ENG.11
Głównym celem kursu jest zapoznanie uczestników z kluczowymi tekstami gier w kulturze i możliwymi sposobami ich wykorzystania w procesie dydaktycznym i/lub wychowawczym, szczególnie w zakresie psychologii. Obejmuje to także podstawowe pojęcia dotyczące projektowania gier i wykorzystania obecnej wiedzy dot. psychologii gracza jako konsumenta i prosumenta tekstów kultury.
Kierunek studiów
Poziom studiów
Profil kształcenia
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie Wiedzy:
Student zna:
1. Podstawowe pojęcia i teksty dot. groznawstwa i projektowania gier w zakresie pokrywającym się z psychologią i teorią wychowania (k_W01).
Umiejętności:"
Student potrafi:
2. Analizować i wykorzystywać tekstu gier w zakresie użycia ich w procesie wychowawczym i/lub kształcenia (k_U01)
Kompetencji społecznych:
Student jest gotów do:
3. Właściwego spojrzenia na gry jako część współczesnej kultury i narzędzia w rękach wychowawców i nauczycieli (k_K01).
Kryteria oceniania
Uczestnictwo i aktywność w zajęciach (efekty 1-3).
Przygotowanie prezentacji multimedialnej dot. omawianej tematyki (efekty 1-3).
Literatura
1. J. McGonigal, Reality is Broken, London 2012.
2. J. E. Webber, D. Grilopoulos, Ten Things that Video Games can Teach Us, London 2017.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: