IT in tourism practice 01.D3.KJN.ENG.12
Cele kursu
Głównym celem zajęć jest zapoznanie studentów ze specyficznymi technologiami informatycznymi, które są istotnym elementem w bieżącej praktyce różnych podmiotów branży turystycznej. Zajęcia wzbogacają wiedzę studentów o technologie informacyjne stosowane w hotelach, biurach podróży, portalach rabatowych czy aktualne trendy w IT w turystyce. Ponadto studenci zdobędą praktyczne umiejętności pracy w wybranym programie menadżerskim i rezerwacyjnym.
-----------------------
Treści programowe kursu:
1. Wstęp
2. IT w hotelach
3. Systemy rezerwacji w hotelach, implikacje praktyczne
4. Internetowe biura podróży
5. Portale rabatowe i ich funkcje
6. Media społecznościowe w turystyce
7. Ocena
8. Wnioski
----------------
Metody nauczania/formy aktywności na zajęciach:
prezentacja mutimedialna, dyskusja, analiza materiału, prezentacje studentów, narzędzia ICT/MSTeams/oprogramowanie Hoteltime
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wg PRK 2019
Wiedza
1. Student/ka zna podstawową terminologię informatyki w turystyce, jej funkcje, korzyści i trendy (k_W01/P6S_WG)
Umiejętności
2. Student/ka posiada umiejętność pracy w systemie rezerwacyjnym, analizy statystyk zarządczych, oceny sytuacji obłożenia hotelu i wyboru odpowiednich technik poprawy przychodów (k_U04/P6S_WG)
3. Student/ka potrafi współpracować z innymi w zespołach, prezentować swoje pomysły i współpracować (k_U14/P6S_U)
Kompetencje społeczne
4. Student/ka wykorzystuje swoje umiejętności do rozwiązywania problematycznych sytuacji i wyzwań (k_K02/P6S_KK)
Kryteria oceniania
Formy ewaluacji efektów uczenia się:
1. Aktywne uczestnictwo w warsztatach - 25% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4)
2. Kolokwium pisemne – pytania otwarte – 50% oceny końcowej (efekt 1,4)
3. Praca indywidualna w konkretnym programie rezerwacyjnym i zarządzającym - 25% oceny końcowej (efekt 2,4)
zaliczenie na poziomie 60% oceny końcowej
Literatura
A. lektura obowiązkowa (do zaliczenia):
Benckendorff, PJ, Xiang, Z. i PJ Sheldon. Informatyka Turystyczna, wydanie 3. Oxfordshire: CABI.
B. lektura uzupełniająca
Egger, R. i D. Buhalis. 2008. eTourism Studia przypadków: Zagadnienia zarządzania i marketingu w eTurystyce. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2008. 520 s.
Treści w mediach społecznościowych, oprogramowanie Hoteltime
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: