Lexical encounters 01.D3.KJN.ENG.2
Celem kursu jest praktyczne pogłębienie kompetencji językowej (w szczególności leksykalnej) i komunikacyjnej w zakresie kilku obszarów tematycznych, z którymi studenci mogą mieć do czynienia w życiu akademickim (np. podczas wyjazdów zagranicznych) oraz zawodowym (po podjęciu pracy) -
zob. treści programowe poniżej.
Metody dydaktyczne stosowane podczas zajęć:
-----------------------------------------------------------
1. problemowe: sytuacyjne, giełdy pomysłów (burze mózgów);
2. ćwiczeniowo-praktyczne: szereg ćwiczeń językowych wykonywanych indywidualnie, w parach, w grupie;
3. praca zdalna (poprzez platformy WhatsApp i/lub Microsoft Teams).
Treści programowe z części leksykalnej podręcznika - wybrane jednostki w kolejności terminu realizacji podczas kursu:
------------------------------------------------------------------------------------------
godz. 01-04 - unit 01 - Travel & Holidays
godz. 05-08 - unit 02 - Work & Employment
godz. 09-12 - unit 16 - Money
godz. 13-16 - unit 14 - Problems
godz. 17-20 - unit 15 - Health & The Body
godz. 21-24 - unit 07 - Food, Restaurants, and Cooking
godz. 25-28 - unit 18 - Education & Learning
godz. 29-30 - test zaliczeniowy ABCD/korekta/poprawki/zaliczenia
Literatura uzupełniająca
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
EFEKTY UCZENIA SIĘ WG PRK z 2017 r. (kody dla FA):
=================================
WIEDZA: po zakończeniu kursu student zna i rozumie:
1. język angielski (stosowną leksykę oraz stylistykę) w zakresie tematycznym wyszczególnionym w treściach programowych - do poziomu B2+ (k-W-3);
UMIEJĘTNOŚCI: po zakończeniu kursu student potrafi:
2. posługiwać się językiem angielskim do poziomu B2+ w zakresie słownictwa specjalistycznego charakterystycznego dla tematów wyszczególnionych w treściach programowych (k-U-4);
KOMPETENCJE SPOŁECZNE: po zakończeniu kursu student jest gotów do:
3. krytycznej oceny własnych kompetencji językowych i wiedzy specjalistycznej oraz ciągłego doskonalenia swoich umiejętności, w tym językowych, w trakcie realizowania działań akademickich i zawodowych (k-K-1 ).
Kryteria oceniania
Podstawowe metody i kryteria oceny:
- test końcowy leksykalny - wielokrotnego wyboru (pisemny): 80% (1-3)
- aktywność podczas zajęć: 10% (1-3)
- frekwencja: 10% (wymagana obecność min. 80% zajęć)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
(1) Michael Vince, 1996, First Certificate Language Practice, Oxford: Macmillan Heinemann Language Teaching;
(2) Longman Dictionary of Contemporary English (dostępny online pod adresem https://www.ldoceonline.com/);
(3) The Free Dictionary - Dictionary, Encyclopedia and Thesaurus (dostępne online pod adresem https://www.thefreedictionary.com/);
(4) Multimedialny słownik angielskiego online (dostępny online pod adresem https://www.diki.pl/).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: