Foreign Language: French / Język obcy: Francuski 02.04.D2.EM.FLF
1. Życie codzienne we Francji.
2. Szkolnictwo wyższe we Francji.
3. Międzynarodowe wymiany studenckie.
4. Unia Europejska – historia i rola.
5. Parlament Europejski.
6. Ekologia-zagrożenia współczesnego świata.
7. Polityka i społeczeństwo.
8. Moje idealne państwo.
9. Prawa dziecka.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/25-Z: | W cyklu 2023/24-L: | W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2024/25-L: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_01
Student dobiera odpowiednie struktury gramatyczne i leksykalne do konstruowania dłuższej wypowiedzi na proponowany temat.
W_02
Potrafi zaproponować argumentację do dyskusji na proponowany temat.
W_03
Rozumie szczegółowo informacje zawarte w tekście oraz je interpretuje.
UMIEJĘTNOŚCI
U_01
Student wypowiadać się w sposób płynny i spójny na proponowany temat.
U_02
Aktywnie uczestniczy w dyskusji (potrafi posługiwać się argumentacją, wyrażać własną opinię, reagować na opinie innych)
U_03
Porządkuje informacje w tekście według określonych kryteriów.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_01
Student ma świadomość określonych problemów, zagrożeń społecznych i cywilizacyjnych.
K_02
Jest otwarty na różnice kulturowe i je akceptuje.
K_03
Jest wrażliwy na różne aspekty rzeczywistości i posiada umiejętność ich selekcji według własnych kryteriów.
Kryteria oceniania
3.0
50%
3.5
60%
4.0
70%
4.5
80%
5.0
90%
Literatura
1. Miquel C., Vocabulaire progressif du français niveau avancé, CLE International, Paris 2012
2. Strony internetowe prasy francuskiej (Le Monde, L’Express, Le Nouvel Observateur, Le français présent, itp.)
3. Strony internetowe typu dziennik non stop (www.bfmtv.fr, www.france24.fr, www.tv5monde.fr )
4. M. Grégoire, O. Thiévenaz, Grammaire progressive du français niveau intermédiaire et avancé, CLE International, Paris 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: