Marketing w Internecie i social media 02.04.D3.PS12-D-M-SP
Treści programowe
-Social media marketing – wprowadzenie w specyfikę działań, analiza wykorzystania sieci społecznościowych w codziennej budowie wizerunku oraz marketingu przedsiębiorstwa;
-Jak oddziałuje SMM? Czyli mechanizmy SMM;
-Internet jako medium SMM i reklamy;
-Formy SMM;
-Cele kampanii reklamowej i możliwości ich realizacji w serwisach społecznościowych;
-Zalety i wady SMM;
-Wskaźniki skuteczności i efektywności SMM czynniki wpływające na skuteczność SMM;
- Cechy przekazu internetowego, interaktywność;
- Przegląd dostępnych narzędzi i środków SMM;
- Planowanie kampanii wizerunkowej w Internecie.
Literatura uzupełniająca
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
W_01
Po zaliczeniu przedmiotu student potrafi nazywać poszczególne formy SMM oraz ich scharakteryzować
W_02
Student ma wiedzę o metodach i narzędziach, w tym technikach pozyskiwania danych pozwalających opisywać zjawiska i procesy właściwe dla działalności na rynku elektronicznym
W_03
Potrafi opisac historię działań reklamowych, strukturę projektu SMM i podstawowe działania promocyjne
UMIEJĘTNOŚCI
U_01
Potrafi obserwować, analizować i oceniać procesy na rynku elektronicznym. Do analizowania i oceniania wybranych przypadków pozyskuje dane z różnych źródeł i dobiera metody oraz instrumenty pozwalające racjonalnie je rozstrzygnąć.
U_02
Analizować, oceniać oraz przewidywać efektywność SMM.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_01
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i umiejętnie komunikować się z otoczeniem. Dostosowuje się do nowych sytuacji i warunków, podejmuje nowe wyzwania kreatywnego myślenia.
Kryteria oceniania
Metody:
Kryterria:
W (egz.)
Ćw
na ocenę 3.0
Udzielenie poprawnej
odpowiedzi na jedno
pytanie.
1. Uzyskanie 50% poprawnych odpowiedzi z obu
kolokwium zaliczeniowych;
2. Aktywność na zajęciach.
na ocenę 3.5
Udzielenie poprawnej odpowiedzi na dwa pytania.
1. Uzyskanie 60% poprawnych odpowiedzi z obu
kolokwium zaliczeniowych;
2. Aktywność na zajęciach.
na ocenę 4.0
Udzielenie poprawnej
odpowiedzi na trzy pytania.
1. Uzyskanie 70% poprawnych odpowiedzi z obu
kolokwium zaliczeniowych;
2. Aktywność na zajęciach.
na ocenę 4.5
Udzielenie poprawnej
odpowiedzi na cztery
pytania.
1. Uzyskanie 80% poprawnych odpowiedzi z obu
kolokwium zaliczeniowych;
2. Aktywność na zajęciach.
na ocenę 5.0
Udzielenie poprawnej
odpowiedzi na pięć pytań.
1. Uzyskanie 90% poprawnych odpowiedzi z obu
kolokwium zaliczeniowych;
2. Aktywność na zajęciach
Literatura
A. Sznajder, Marketing wirtualny, Kraków 2000
Kielar E., Marketing w sieci – podstawowe zagadnienia, inspiracje, przykłady, Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, Kraków 2011.
Czarnecki A., Korsak R., Planowanie mediów w kampaniach reklamowych,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, GWP, 2013
M. Miczyńska-Kowalska, Zachowania konsumenckie, Lublin 2004
Aarron Walter, Witryny nie do ukrycia. Jak zbudować stronę, którą znajdzie każda wyszukiwarka, Serie wydawnicze: Autorytety informatyki, 2009.
J. Wielki, Elektroniczny marketing przez Internet, Wrocław 2000 2. B. Jung (pod. red.), Media, komunikacja, biznes elektroniczny, Warszawa 2001
A. Bajdak (pod. red.), Internet w marketingu, Warszawa 2003
E. Frąckiewicz, Marketing internetowy, Warszawa 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: