Działania audiowizualne 1 0202.8-DAU1
Treści programowe:
- Prezentacja i omówienie przykładów różnorodnych zastosowań technik multimedialnych w realizacjach artystycznych.
- Prezentacja i omówienie przykładów różnorodnych zastosowań technik multimedialnych w realizacjach użytkowych.
- Podstawowe możliwości urządzeń peryferyjnych sprzężonych z oprogramowaniem modelującym i edytującym obraz ruchomy i dźwięk w czasie rzeczywistym.
- Podstawy multimedialnego aranżowania przestrzeni.
- Podstawy technik łączenia obiektów przestrzennych z obrazem cyfrowym.
- Podstawy kreacji i edycji materiałów graficznych, fotograficznych, animowanych oraz wideo na potrzeby realizacji projektów multimedialnych i audiowizualnych.
- Podstawy wykorzystania materiałów graficznych, fotograficznych, animowanych i wideo w realizacji projektów multimedialnych i audiowizualnych.
- Podstawy realizacji i edycji dźwięku na potrzeby projektów i zdarzeń multimedialnych i audiowizualnych.
- Podstawy synchronizacji obrazu i dźwięku w projektach multimedialnych i audiowizualnych.
- Przegląd zrealizowanych projektów i zadań oraz dyskusja.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Realizowany w terenie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
- Posiada podstawową wiedzę z zakresu sztuki multimedialnej.
- Rozumie zasady kreowania i kontrolowania w czasie rzeczywistym, obrazu ruchomego za pomocą specjalistycznego oprogramowania
- Rozumie zasady tworzenia kompozycji multimedialnych i audiowizualnych
- Rozumie korzyści płynące z podziału zadań i specjalizacji w pracy zespołowej.
Umiejętności
- Posługuje się oprogramowaniem do tworzeniu obrazów ruchomych i ich postprodukcji oraz programami i urządzeniami peryferyjnymi, umożliwiającymi wytwarzanie, przetwarzanie, odtwarzanie i przesyłanie sygnału wideo w czasie rzeczywistym.
- W sposób świadomy i przemyślany tworzy spójne kompozycje multimedialne i audiowizualne.
- Potrafi w oryginalny sposób interpretować postawione zadania.
- Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko.
- Potrafi prawidłowo określić priorytety w realizacji powierzonych zadań.
Kompetencje społeczne
- Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej.
- Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych.
- Krytycznie odnosi się do własnych pomysłów i doskonali je na drodze prób i eksperymentów.
- Efektywnie funkcjonuje w ramach pracy zespołowej.
Kryteria oceniania
Zaliczenie z oceną
- Realizacja projektów semestralnych (75%)
- Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)
Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.
Literatura
- Zawojski P., Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii, Warszawa 2010.
- Krzemień-Ojak S. Kultura i sztuka u progu XXI wieku. Białystok 1997.
- Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, red. A. Gwóźdź, Kraków 2001.
- Higgins D. 2000. Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje. Gdańsk 2000.
- Kluszczyński R. W., Film – wideo – multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Kraków, 2002
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: