Język obcy - specjalistyczny 0202.8-JOPA
Zagadnienia przedmiotowe:
1. Omówienie tematów obowiązujących w semestrze/zapoznanie się z poziomem grupy.
2. Omówienie podstawowego słownictwa specjalistycznego.
3. Dyskusja nad lekturą wybranych tematów.
4. Pisanie noty biograficznej.
5. Prezentacja portfolio.
6.,7. Pisanie życiorysu (artystycznego) CV.
8. Pisanie zgłoszenia prac do konkursu artystycznego.
9. Konwersacje w grupach.
10.,11. Przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim.
12. Sprawdzian pisemny słownictwa specjalistycznego.
13. Przygotowanie materiału do osobistej strony internetowej.
14.,15. Przygotowanie materiału do katalogu.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Mieszany: realizowany zdalnie i w sali
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiowanego kierunku studiów oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego artystycznego rozwoju.
Student posiada umiejętność użycia specjalistycznego języka obcego w różnorodnych sytuacjach zawodowych związanych z własną pracą badawczą (kwerendy, wywiady etc.), jak również w tworzeniu swojego przekazu artystycznego i komunikowaniu się z innymi artystami.
Umiejętności:
Student posiada umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Student posiada umiejętności pisania w języku angielskim różnorodnych dokumentów niezbędnych do funkcjonowania w wielokulturowym, profesjonalnym środowisku artystycznym: życiorysu (artystycznego) CV, noty biograficznej, zgłoszenia prac do konkursu artystycznego etc.
Student potrafi przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim, zaprezentować swoje port-folio, przygotować materiał do osobistej strony internetowej, katalogu, etc.
Kompetencje społeczne (postawy):
Student posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie poprzez inicjowanie i pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i działań.
Student wypracowuje łatwość dyskutowania na tematy współczesnych zjawisk w kulturze, a w szczególności w sztuce i w projektowaniu.
Student posiada umiejętność pisania listów w języku angielskim dotyczących działań profesjonalnych, współpracy z artystami, inicjowania wspólnych projektów i wymiany kulturalnej.
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne
• ćwiczenia audytoryjne: analiza tekstów z dyskusja
• praca w grupach
• analiza zdarzeń krytycznych (przypadków)
• dyskusja
Sposób zaliczenia
• zaliczenie z oceną
• ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Ambrose and Harris: Image. AVA Publishing, 2005
2. Ellen Lupton: Graphic Design Thinking: Beyond Brainstorming, Princeton Architectural Press, 2011
3. Ellen Lupton and Jennifer Cole Phillips: Graphic Design: The New Basics. Princeton Architectural Press, 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: