Działania audiowizualne 0202.8-KDAU
Treści programowe
- Prezentacja i omówienie przykładów audiowizualnych realizacji wykorzystujących techniki multimedialne
- Oprogramowanie umożliwiające edycję obrazu ruchomego w czasie rzeczywistym
- Zaawansowane techniki wykorzystania urządzeń peryferyjnych umożliwiających edycję obrazu ruchomego w czasie rzeczywistym
- Elementy zaawansowanych technik multimedialnej aranżacji przestrzeni w zastosowaniach artystycznych i scenicznych
- Zaawansowane metody przygotowania materiałów graficznych i wideo na potrzeby realizacji audiowizualnych
- Zaawansowane metody realizacji i edycji materiałów graficznych, fotograficznych oraz materiałów wideo na potrzeby realizacji audiowizualnych
- Praktyczne wykorzystania materiałów graficznych, animowanych, fotograficznych i wideo w złożonych projektach audiowizualnych
- Zaawansowana realizacja i edycja dźwięku na potrzeby projektów audiowizualnych
- Zaawansowane techniki synchronizacji obrazu z dźwiękiem
- Podstawy pracy w zespole realizatorskim projektu audiowizualnego.
- Przegląd zrealizowanych projektów i zadań oraz dyskusja.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Realizowany w sali
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24-Z: | W cyklu 2022/23-Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
- Posiada wiedzę z zakresu tworzenia projektów audiowizualnych.
- Posiada zaawansowana wiedzę z zakresu tworzenia i kontrolowania w czasie rzeczywistym złożonych kompozycji audiowizualnych.
- Rozumie korzyści płynące z podziału zadań i specjalizacji w pracy zespołowej.
Umiejętności
- Na zaawansowanym poziomie posługuje się programami przeznaczonymi do tworzenia obrazów ruchomych i ich postprodukcji.
- Na zaawansowanym poziomie posługuje się programami umożliwiającymi wytwarzanie, przetwarzanie, odtwarzanie i przesyłanie sygnału wideo w czasie rzeczywistym.
- Potrafi w oryginalny sposób interpretować postawione zadania.
- Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko.
Kompetencje społeczne
- Rozumie potrzebę dialogu, rolę, dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej. - Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych.
- Wykazuje krytyczną postawę do własnych pomysłów i doskonali je na drodze prób i eksperymentów.
- Posiada kompetencję do pracy w zespole twórczym
Kryteria oceniania
zaliczenie z oceną
- Realizacja projektów semestralnych (75%)
- Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)
Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
- Chmielecki K., Estetyka Intermedialności, Kraków, 2008
- Kluszczyński R. W., Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów, Kraków 2001
- McLuhan M., Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka, Warszawa, 2004
- Wilkoszewska K., Piękno w sieci. Estetyka a nowe media, Kraków 1999,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: