Malarstwo 2 0202.8-KMA2
Problematyka związana ze studium martwej natury, studium postaci, pejzażu oraz realizacja tematów wykorzystujących różnorodne możliwości narzędzi malarskich. Stosowanie zagadnień formalnych i ideowych uwzględniających kompozycję, kolor, fakturę, formę, przestrzeń i perspektywę.
Dyscyplina
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Założenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student ma podstawową wiedzę z zakresu teorii i praktyki malarstwa. Opanował podstawy wiedzy na temat teorii koloru, kompozycji, perspektywy, anatomii i środków ekspresji malarskiej. Posiada podstawową wiedzę na temat technik malarskich, możliwości ich łączenia i technologicznego eksperymentowania.
UMIEJĘTNOŚCI
Student potrafi analitycznie i syntetycznie ujmować naturę w swoich pracach. Student zwiększył swoje umiejętności w zakresie posługiwania się elementami budującymi obraz. Umie analizować materiały zebrane w szkicowniku pod kątem praktycznego wykorzystania w pracy nad obrazem. Umie na poziomie podstawowym analizować własny proces twórczy. Potrafi posługiwać się podstawową terminologią dotyczącą budowy i kompozycji obrazu.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Jest uwrażliwiony na estetyczne aspekty otoczenia. Podejmuje wysiłki na rzecz rozwoju twórczej osobowości. Wykazuje zainteresowanie sztuką, dąży do pogłębiania wiedzy na jej temat, uzupełniania informacji. Dostrzega walory pracy zespołowej w działaniach artystycznych.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia:
zaliczenie z oceną
Otwarty przegląd kompletu prac.
Podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne:
50% – wykonywanie zadań programowych i aktywność
50% – udział w przeglądach i korektach (w pracowni i zdalnie). Przygotowanie pełnej dokumentacji cyfrowej zrealizowanych prac.
Podstawowym kryterium oceny jest systematyczna praca i aktywność studenta, oryginalność koncepcji. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.
Literatura
Wykaz literatury
Zalecana jest szeroko pojęta literatura naukowa, obejmująca zagadnienia z historii i teorii sztuki oraz technologii malarstwa m.in.:
Vitamin P: New Perspectives in Painting, Barry Schwabsky, Phaidon Press, 2002
Vitamin P2: New Perspectives in Painting, Phaidon Press Ltd, 2011
„Słownik Sztuki XX wieku”, Gerard Purozoia, Arkady, Warszawa 1998
„Historia Sztuki Świata”, t.8, wiek XX; Muza SA, Warszawa 2001
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: