Multimedia 1 0202.8-KMM1
Treści programowe:
- Omówienie tematów i przykładowych sposobów interpretacji
- Prezentacja i omówienie przykładów utworów animowanych, realizowanych w technikach malarskich i rysunkowych
- Omówienie i prezentacja różnorodnych rozwiązań formalnych możliwych do uzyskania z wykorzystaniem technik malarskich i rysunkowych
- Zasady tworzenia scenopisów graficznych
- Zasady animacji ruchu
- Podstawy edycji graficznych materiałów rastrowych na potrzeby animacji
- Podstawy tworzenia sekwencji animowanych
- Podstawy cyfrowej edycji materiałów wideo
- Podstawy montażu liniowego
- Podstawy pracy z dźwiękiem
- Formaty zapisu materiałów wideo
- Kodeki i kompresory wideo
- Standardy i rozdzielczości zapisu materiałów wideo
- Podstawy łączenia obrazu z dźwiękiem
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
- Posiada podstawową wiedzę na temat manualnych technik kreacji obrazu ruchomego w szczególności technik rysunkowych i malarskich.
- Rozumie związki między wyborem konkretnego z poznanych narzędzi, a wyrazem estetycznym dzieła animowanego.
- Rozumie zasady tworzenia i kontrolowania ruchu w rysunkowej i malarskiej animacji poklatkowej.
- Posiada podstawową wiedzę o zasadach pracy animatora oraz znani mu są artyści pracujący w poznanych technikach oraz przykłady ich realizacji.
UMIEJĘTNOŚCI
- Sprawnie posługuje się rysunkowymi i malarskimi technikami kreacji obrazu ruchomego.
- Potrafi kontrolować i różnicować dynamikę ruchu elementów animowanych.
- W podstawowym stopniu panuje nad kompozycją temporalną prostych utworów animowanych.
- Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę o poznanych technikach rysunkowych i malarskich.
- Posiada podstawowe umiejętności cyfrowej obróbki i edycji grafiki rastrowej oraz cyfrowego montażu sekwencji animowanych.
- Potrafi poprawnie wykonać podstawowy scenopis do własnego projektu utworu animowanego z uwzględnieniem specyfiki zastosowanych technik.
- Potrafi w oryginalny sposób interpretować postawione zadania.
- Potrafi krytycznie odnieść się do własnych pomysłów i doskonalić je na drodze prób i eksperymentów.
- Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej.
- Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych.
Kryteria oceniania
Zaliczenie z oceną
- Realizacja projektów semestralnych (75%)
- Oceny cząstkowe za realizacje zadań realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)
Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
- Sitkiewicz P., Małe Wielkie Kino Film Animowany od Narodzin do Końca Okresu Klasycznego, Gdańsk, 2009
- Simon M., Storyboard - Ruch w Sztuce Filmowej, Warszawa, 2010
- Block B., Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, Warszawa. 2010
- Levis Yewdall D., Dźwięk w filmie. Teoria i praktyka, Warszawa 2011
- Bellantoni P., Jeśli to fiolet, ktoś umrze. Teoria koloru w filmie, Warszawa, 2009
- Maxim J., Adobe Premiere Pro CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2018
- Antologia Polskiej Animacji, Warszawa, 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: