Multimedia 5 0202.8-KMM5
Problematyka:
- Omówienie tematów i przykładowych sposobów ich interpretacji.
- Prezentacja i omówienie przykładów utworów animowanych realizowanych w technikach cyfrowych.
- Omówienie i prezentacja różnorodnych rozwiązań formalnych możliwych do uzyskania z wykorzystaniem cyfrowych technik animacyjnych 2D.
- Praca na warstwach, tryby mieszania i maski (Adobe After Effect)
- Podstawy cyfrowej animacja, kluczowanie ruchu, transformacji i efektów (Adobe After Effect)
- Praca z wirtualną kamerą i wirtualnym światłem (Adobe After Effect)
- Praca z wykorzystaniem elementów wektorowych i metody poprawnego ich importowania
- Praca z warstwami tekstowymi
- Techniki animacji z wykorzystaniem krzywych
- Podstawy pracy ze średnio złożoną kompozycją
- Zasady stosowania dźwięku w cyfrowych utworach animowanych
- Podstawy tworzenia sekwencji animowanych w oparciu o klatki kluczowe
- Post-produkcja materiałów animowanych i wideo
- Omówienie zrealizowanych projektów i dyskusja
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
- Posiada średniozaawansowaną wiedzę na temat cyfrowych technik kreacji obrazu ruchomegoj.
- Rozumie związki między wyborem konkretnej techniki, a wyrazem estetycznym dzieła animowanego.
- Rozumie zasady tworzenia i kontrolowania ruchu w cyfrowej animacji oraz rozumie zasadę kluczowania
- Posiada podstawową wiedzę o zasadach pracy animatora cyfrowego oraz znani mu są artyści pracujący w poznanych technikach oraz przykłady ich realizacji.
- Rozumie rolę dźwięku w cyfrowych utworach animowanych oraz zna podstawowe zasady jego stosowania.
UMIEJĘTNOŚCI
- Sprawnie posługuje się cyfrowymi technikami kreacji obrazu ruchomego.
- Potrafi kontrolować i różnicować dynamikę ruchu elementów animowanych w technikach cyfrowych.
- Panuje nad kompozycją temporalną złożonych utworów animowanych.
- Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę o poznanych technikach cyfrowych.
- Posiada średniozaawansowane umiejętności cyfrowej obróbki i edycji materiałów wideo i animowanych.
- Potrafi w sposób spójny łączyć materiały wideo i audio.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
- Potrafi krytycznie odnieść się do własnych pomysłów i doskonalić je na drodze prób i eksperymentów.
- Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej.
- Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych.
Kryteria oceniania
- Realizacja projektów semestralnych (75%)
- Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Literatura uzupełniająca:
- Pogranicza audiowizualności, red. Gwóźdź A., Kraków, 2010
- Wiek ekranów. Przestrzenie kultury widzenia, red Gwóźdź A., Zawojski P., Kraków 2002.
- Nowe media. Wprowadzenie, Lister M., Dovey J., Kraków 2009
- Nowe Media i komunikowanie audiowizualne, red Francuz P., Jędrzejewski S., Lublin, 2010
- Piękno w sieci: Estetyka a nowe media, red. Wilkoszewska K., Kraków, 1999
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: