Rysunek 2 0202.8-KRYS2
Program zakłada w szerokim rozumieniu rozwój intelektualny i artystyczny, wypracowanie umiejętności dociekliwego i krytycznego stosunku wobec własnej twórczości w kontekście historycznym oraz nurtów sztuki współczesnej. Badanie możliwości rozwiązań formalnych poprzez własną wrażliwość i intuicję. Używanie indywidualnego i autorskiego sposobu obrazowania. Samodzielne stawianie sobie zadań, wybór różnych tematów i technik, eksperymenty warsztatowe.
Stosowanie zadań problemowych, analiza źródeł inspiracji.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
WIEDZA
Student rozumie potrzebę czerpania z dziedzictwa kulturowego jako podstawy rozwijania świadomości artystycznej. Rozumie zjawiska z zakresu percepcji widzenia i zasad budowania obrazu. Rozumie znaczenie eksperymentu w sztuce. Rozumie potrzebę badań możliwości rozwiązań formalnych poprzez własną wrażliwość i intuicją. Student wie i rozumie, że istotnym elementem kształcenia są wyjazdy artystyczno-naukowe na wystawy do muzeów i galerii w kraju i za granicą, a także spotkania z artystami.
UMIEJĘTNOŚCI
Student posiada umiejętność interpretacji i odczytywania formy plastycznej. Potrafi stosować środki wyrazu plastycznego w sposób świadomy i celowy. Posiada umiejętność obserwacji, analizy i interpretacji natury i zjawisk. Potrafi zastosować wiedzę o formie do budowy obrazu na płaszczyźnie i w przestrzeni. Potrafi wykonać dzieło rysunkowe według założonej koncepcji w określonej technologii i technice. Potrafi dokonać analizy krytycznej własnego dzieła. Student umiejętnie posługuje się specjalistyczny język z zakresu sztuk pięknych i potrafi zaprezentować i omówić koncepcje i rezultaty pracy. Posiada także umiejętności aranżowania wystaw i autoprezentacji.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Student potrafi krytycznie ocenić własne pomysły i realizacje, dodatkowo stawia przed sobą zadania o wyższym poziomie trudności. Rozumie potrzebę dialogu w procesie indywidualnej i grupowej pracy twórczej. Uczestniczy w inicjatywach pozauczelnianych i projektach w przestrzeni publicznych, które wzbogacają postawę artystyczną o walor zaangażowania społecznego, bezinteresowności i odpowiedzialności.
Kryteria oceniania
Sposób zaliczenia
zaliczenie z oceną
Formy zaliczenia - końcowy przegląd prac zrealizowanych w semestrze
Podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne
Procentowy udział każdego warunku zaliczenia w końcowej ocenie:
70% - aktywność w trakcie zajęć i realizacja pracy semestralnej
30% - realizacja zadań domowych
Literatura
Dillon, B., Harbison, I., 2009. The End of the Line: Attitudes in Drawing, London: Hayward Gallery/South Bank Centre
Tracey, Downs, S., ed., 2007. Drawing Now: Between the Lines of Contemporary Art. London; New York: I.B. Tauris; Katalogi, czasopisma, filmy i publikacje pokonferencyjne na temat rysunku (m.in. www.mkr.wroclaw.pl, www.kkr.info.pl)
Literatura przedmiotu pozostaje sprawą otwartą i może być uzupełniona oraz dostosowana do osobistych potrzeb i zainteresowań studentów po zapoznaniu się z ich zapotrzebowaniem w trakcie indywidualnych korekt i konsultacji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: