Rzeźba 2 0202.8-KRZE2
Treści programowe
- Zaawansowane i złożone rzeźbiarskie techniki multimateriałowe
- Zaawansowane techniki rzeźbiarskie w rzeźbie monumentalnej i multimateriałowej
- Bezpieczeństwo pracy z formami monumentalnymi i narzędziami rzeźbiarskimi
- Materiały ceramiczne, rodzaje i zastosowania
- Zasady projektowania form ceramicznych o zróżnicowanej skali
- Techniki pracy z różnymi materiałami ceramicznymi
- Praca nad autorskim projektem ceramicznej formy rzeźbiarskiej
- Wybór technik i materiałów odpowiednich do podjętego tematu i adekwatnego dla zaproponowanej formy
- Realizacja indywidualnych projektów form ceramicznych
- Zasady bezpiecznej pracy w pracowni ceramiki
- Zasady efektywnego i bezpiecznego wypału
- Techniki i zasady stosowania szkliw ceramicznych
- Przegląd zrealizowanych projektów, dyskusja.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23-L: | W cyklu 2023/24-L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
- Student ma zaawansowaną wiedzę na temat rzeźbiarskich technik multimateriałowych i stosowanych w rzeźbie monumentalnej.
- Posiada wiedzę na temat materiałów ceramicznych, szkliw i zasad przygotowania ceramiki do efektywnego i skutecznego wypału.
- Posiada wiedzę w zakresie bezpiecznej pracy z formami monumentalnymi i materiałami ceramicznymi ze szczególnym uwzględnieniem procesu wypału.
Umiejętności:
- Student posiada zaawansowane umiejętności z zakresu pracy z formami monumentalnymi i technikami multimateriałowymi
- Potrafi pracować w materiałach ceramicznych, formować je i prawidłowo przygotowywać je do procesu wypału.
- Potrafi prawidłowo szkliwić formy ceramiczne z zachowaniem podstawowych zasad gwarantujących uzyskanie założonych efektów
Kompetencje:
- Student prezentuje postawę otwartą i kreatywną wobec poznanych materiałów i technik rzeźbiarskich.
- Przestrzega zasad bezpieczeństwa w pracy z formami monumentalnymi oraz w pracy z materiałami ceramicznymi ze szczególnym uwzględnieniem procesu wypału.
- Prezentuje krytyczną postawę wobec własnych koncepcji i rozumie konieczność doskonalenia ich w drodze prób i eksperymentów.
Kryteria oceniania
Forma: zaliczenie z oceną
- Realizacja projektów semestralnych (75%)
- Oceny cząstkowe za realizacje zadań realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)
Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę przeglądu prac.
Literatura
Wykaz literatury
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
B. Literatura uzupełniająca
- „ Figura” - w rzeźbie polskiej XIX i XX wieku. -1998 r. Warszawa
„Współczesna Rzeźba Polska”- A.Osęka, W.Skrodzki , Wyd.”Arkady”1977
Wydawnictwo Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku:
„ Rzeźba Polska” Sztuka instalacji 1998r.
„ Sztuka rzeźbienia w drewnie” Josepmaria T. 980 r.
„Anatomia dla artystów” Sarah Simblet Cami, Jacinto Santamera Wyd. Arkady 2002r.
Rzeźba Współczesna”- A.Kotula, P.Krakowski
Katalogi, czasopisma, filmy, publikacje pokonferencyjne i źródła internetowe
Literatura przedmiotu jest otwarta i zostaje dostosowana do indywidualnych zainteresowań studentów po zapoznaniu się z ich potrzebami w trakcie korekt i konsultacji.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: