Kurs w języku nowożytnym 0202.8-KWJN
Treści programowe:
- wprowadzenie do zajęć
- specyfika nowych mediów
- mechanizmy recepcji dzieła filmowego
- nowe media i film w upowszechnianiu kultury i sztuki
- podstawy języka filmowego dla filmu dokumentalnego
- styl w filmie dokumentalnym
- film obserwacyjny
- ćwiczenie filmowe 1: proces filmowy
- film eseistyczny
- montaż dla filmu dokumentalnego
- ćwiczenie filmowe 2: film eseistyczny
- przegląd zrealizowanych projektów i dyskusja
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
- Student zna specyfikę nowych mediów w tym mediów filmowych oraz rozumie mechanizmy i problemy związane z ich recepcją.
- Posiada znajomość języka obcego wystarczającą do komunikowania się na gruncie działań artystycznych
UMIEJĘTNOŚCI:
- Student potrafi wykorzystać media w upowszechnianiu kultury.
- ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych,
właściwych dla studiowanego kierunku studiów.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE:
- Student jest przygotowany do interakcji z mediami i środowiskiem medialnym.
- Wykazuje popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu się w języku obcym na gruncie działań artystycznych.
- Jest krytyczny wobec własnych kompetencji oraz ma świadomość potrzeby ciągłego ich doskonalenia.
Kryteria oceniania
Zaliczenie z oceną
- Realizacja projektów semestralnych (75%)
- Oceny cząstkowe za realizacje zadań realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Barbash, Ilisa, and Lucien Taylor. Cross-Cultural Filmmaking: A
Handbook for Making Documentary and Ethnographic Films and Videos. Berkeley: University of California Press, c1997 1997.
Adobe Premiere Pro CS5. Oficjalny podręcznik, opracowanie zbiorowe, Gliwice, 2012
The Left Bank Revisited: Marker, Resnais, Varda. Harvard Film Archive.
Marker C. Chris Marker: A Grin without a Cat. Whitechapel Gallery; 2014.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: