Wybrane zagadnienia z ikonosfery sztuki 0202.8-PIK
Zagadnienia:
Znak, symbol, znaczenie, symbolika (2)
Cmentarz (2)
Ikonosfera patriotyzmu (1)
Miasto i człowiek w mieście (2)
Pomnik i pamięć (1)
Ikonosfera postmodernizmu i popkultury (4)
Ruchomy obraz (1)
Podróże małe i duże (1)
Ostatni komentarz - meta-komentarz (1)
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Realizowany w sali
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
posiada wiedzę pozwalającą na świadome posługiwanie się językiem wizualnym;
posiada wiedzę na temat praktycznego wykorzystania zdobytych doświadczeń;
zna terminologię z obszaru podstawowych dyscyplin plastycznych a także grafiki artystycznej, użytkowej oraz nowych mediów.
Umiejętności:
potrafi analizować i interpretować zjawiska kultury i sztuki oraz umiejętnie posługuje się terminologią z tego zakresu;
potrafi zaprezentować efekty własnej twórczości artystycznej oraz opisać proces twórczy;
potrafi formułować ustne i pisemne wypowiedzi dotyczące obserwowanych zjawisk.
Kompetencje społeczne:
zna wartość wyobraźni, intuicji, krytycznego oraz analitycznego myślenia w twórczości artystycznej;
posiada umiejętność adaptowania się do nowych, zmiennych okoliczności, które mogą występować podczas wykonywania pracy zawodowej lub twórczej; w sposób świadomy kontroluje swoje emocje i zachowania;
w sposób zorganizowany podchodzi do rozwiązywania problemów dotyczących szeroko pojętych prac projektowych, jak również własnych działań artystycznych; w sposób świadomy i profesjonalny umie zaprezentować własną działalność artystyczną.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę.
Ocena na podstawie aktywności na zajęciach i terminowego przygotowania pięciu zadań w trakcie semestru. Przygotowanie pięciu drobnych zadań (fotografia, haiku, mem, rysunek, autoprezentacja) i przesłanie ich w terminie.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Mieczysław Porębski, Ikonosfera, Warszawa 1972.
2. Andrzej Szahaj, Co to jest postmodernizm?, „Ethos” 1996, nr 33-34.
3. Zbigniew Herbert, Barbarzyńca w ogrodzie, Wrocław 1998 (lub dowolne inne wydanie).
4. Pietro Camporesi, Laboratoria zmysłów, Gdańsk 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: