Projektowanie graficzne 5 0202.8-SPG5
Treści programowe
Omówienie tematów obowiązujących w semestrze
Prezentacja i omówienie wybranych realizacji projektowych
Funkcja użytkowa, a jej graficzna reprezentacja
Cechy dobrze przemyślanej strategii marketingowej
Analiza poziomów komunikacji wizualnej
Problematyka syntezy i czytelność przekazu
Hierarchia układów typograficznych (zaawansowana)
Połączenie ilustracji z typografią (proporcje, relacje, powiązania, podstawowe błędy)
Przygotowanie publikacji do druku
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student posiada średniozaawansowaną wiedzę z zakresu projektowania materiałów promocyjnych (ulotki, plakaty, zaproszenia, foldery) oraz przygotowania materiału do druku. Poszerza wiedzę z zakresu organizacji warstwy ilustracyjnej i tekstowej na płaszczyźnie, rozumie zależności wynikające z zachowania właściwej proporcji pomiędzy ekspresją wypowiedzi a czytelnością komunikatu. Rozumie priorytet funkcji użytkowych projektu w kontekście doboru rozwiązań formalnych.
Umiejętności:
Student potrafi korzystać z przyswojonej wiedzy i doświadczenia. Potrafi określić wiodące cechy produktu i na podstawie wnikliwej analizy zaproponować oryginalne rozwiązania graficzne promujące określoną ideę. Potrafi w sposób czytelny nadać komunikatowi niekonwencjonalną szatę graficzną, wyznaczyć właściwą hierarchię informacji, dobrać adekwatny do projektu krój pisma oraz umiejętnie wykorzystać łączenie różnych dyscyplin artystycznych (malarskich, rysunkowych, graficznych, fotograficznych) w tzw. warstwie ilustracyjnej. Posiada umiejętność poprawnego przygotowania do druku, zarówno poszczególnych składowych publikacji, jak i całości.
Kompetencje społeczne (postawy):
Student uznaje wagę społecznego kontekstu projektowania graficznego. W sposób aktywny i otwarty angażuje się we współpracę z innymi osobami w ramach prac i projektów zespołowych.
Kryteria oceniania
zaliczenie z oceną
Podstawowe kryteria
15% - aktywność w trakcie zajęć
25% - przeglądy robocze
60% - przegląd końcowy
Literatura
J. Felici, Kompletny przewodnik po typografii. Słowo/obraz, 2006
R. Bringhurst, Elementarz stylu w typografii, Design Plus, Kraków 2007
R. Fawcett-Tang, New typographic design, Yale 2007
G. Ambrose, Twórcze projektowanie, PWN, Warszawa 2008
J. Mrowczyk, M.Warda, PGR (Projektowanie graficzne w Polsce), Karakter, Kraków 2010
M. Evamy, Logo – przewodnik dla projektantów, PWN 2007
Czasopisma specjalistyczne i branżowe, strony internetowe poświęcone zagadnieniom projektowania graficznego
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: