Conoscenza dell'acquisizione 1.2.5-EC-CDA
Cele przedmiotu:
Student pozna wiedzę dotyczącą metody naturalnej w uczeniu się i nauczaniu, podstawy współczesnej glottodydaktyki i starożytną technikę zapamiętywania.
Student będzie potrafić optymalizować naukę języków obcych, tworzyć swój własny zeszyt do nauki, przekazywać swoją wiedzę innym, świadomie wykorzystywać swój mózg
-------------------
Treści programowe
- Uczeń i jego natura
- Ludzki mózg i zdobywanie informacji
- Naturalne etapy nabywania i stylów uczenia się
- Inteligencje i wpływ zmysłów na zapamiętywanie
- Komunikuj się w rzeczywistości
- Funkcjonowanie pamięci przy nabyciu leksykonu
- Sztuka pamięci
- Strategie akwizycji
---------------------
Metody wykorzystywane podczas zajęć:
multimedia, narzędzie MS Teams, wykłąd, prezentacja, dyskusja, praca grupowa, czytanie, pisanie.
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się PRK 2019
Wiedza
1. Student ma uporządkowaną wiedzę na temat języka włoskiego; zna zasady leksykalno-gramatyczne i fonologiczne języka włoskiego na poziomie B2 oraz zasady doboru środków do wyrażania określonych rodzajów informacji szczególnie dotyczących przyswajania i uczenia się języka obcego (m-W-1).
Umiejętności:
2. Student potrafi posługiwać się językiem włoskim w mowie i piśmie na poziomie B2 ze względną płynnością, poprawnością i skutecznością komunikacji w szerokim zakresie zagadnień ogólnych w tym na temat przyswajania i uczenia się języka obcego (m-U-2)
Kompetencje:
3. Student ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego i tolerancję dla różnorodności kulturowej innych krajów i narodowości (m-K-2)
Kryteria oceniania
Forma i sposób zaliczenia
1. Aktywny udział w zajęciach - 50% oceny końcowej (efekt 1,2,3)
2. zaliczenie w formie pisemnej (referat) - 50% oceny końcowej (efekt 1,2,3)
Podstawowe kryteria
ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych: aktywności, frekwencji na zajęciach, przygotowania referatu
zaliczenie przy 60% oceny końcowej
Literatura
Literatura wykorzystywana podczas zajęć
Riccardo Onnis, Acquisire e inventare, in viaggio nella magia della mente,, Dante Alighieri, Wroclaw, 2021
Literatura uzupełniająca:
Balboni P., Le sfide di Babele, UTET libreria , Novara, 2008
Balboni P., Fare educazione linguistica, UTET libreria, Novara 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: