Efektywna komunikacja z klientem na bazie analizy transakcyjnej 1.2.5-EC-EKKAT
Cele kursu:
zapoznanie studentów z wybranymi pojęciami analizy transakcyjnej jako teorii komunikacji międzyludzkiej mającej zastosowanie w komunikacji z klientami turystycznymi.
------------------
Program kursu:
1. Główne pojęcia analizy transakcyjnej – wprowadzenie
2. Wartość kontraktowania
3. Psychologiczna postawa klienta w komunikacji (pozycje życiowe)
4. Budowanie relacji z klientami za pomocą głasków
5. Style interpersonalne klienta (stany ego model strukturalny)
6. Style myślenia klienta (stany ego – model funkcjonalny),
7. Ścieżki komunikacji (transakcje)
8. Gry psychologiczne w kontekście turystycznym
-------------------
Metody nauczania: prezentacja multimodalna, praca w parach, dyskusja, czytanie, pisanie, narzędzia ICT/e-learning, platforma MSTeams
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się wg PRK 2019
Wiedza
Student zna
1. wybraną terminologię analizy transakcyjnej (k_W04/P6S_WG)
2. metody diagnozowania potrzeb odbiorców usług turystycznych poprzez komunikację (k_W04/P7S_WG)
Umiejętności
Student/ka potrafi
3. posługiwać się różnymi zwrotami, strukturami i zasadami stylistycznymi, aby skutecznie komunikować się z klientami (k_U01/P6S_UW)
4. być innowacyjny/a w analizie zachowań komunikacyjnych klientów z wykorzystaniem narzędzi analizy transakcyjnej (k_U02/P6S_UW)
Kompetencje społeczne
Student/ka ma gotowość, by
5. akceptować różnice psychologiczne i uznawać je za naturalne warunki komunikacji międzyludzkiej w kontekście zawodowym k_K04/P6S_KO)
Kryteria oceniania
Formy ewaluacji efektów uczenia się:
1. Aktywne uczestnictwo w zajęciach - do 50% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5)
2. Wypracowanie na temat tego, który aspekt AT student/ka uważa za przydatny w swojej karierze zawodowej w turystyce - 50% oceny końcowej (efekt 1,2,3,4,5)
Kryteria oceny
3 - 60%
4 - 80%
5 - 100%
Literatura
Dawid-Sawicka, M. & Stelmach E. (2023). 13 wzorców dobrej komunikacji i relacji. Analiza transakcyjna w praktyce. Wolter Kluwer.
Hay, Julie (2009). Transactional Analysis for trainers. 2nd ed. Hertfort, UK: Sherwood Publishing.
Stewart, I., and V. Joines (2012). TA today. 2nd ed. Melton Mowbray: UK: Lifespace publishing
Stewart, I., and V. Joines (2016). Analiza Transakcyjna Dzisiaj. Rebis.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: