Voice emission 1.N2.EP.TTP.AP.45
Course objectives:
The lecture aims to equip the students with knowledge regarding the effective use of the voice. The participants will become more aware of the role of vocal hygiene, breathing, phonation, articulation and resonance in optimal voice emission.
----------------
Course content:
1. Defining the key concepts
2. Vocal hygiene
3. Basic information about speech organs, their anatomy and functioning
4. Types of breathing,
5. Phonation,
6. Articulation and speech intelligibility
-----------------
Methods of instruction/ forms of classroom activity:
multimedia presentations, group discussion; ICT tools/MSTeams platform
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
uprawnienia pedagogiczne
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Learning outcomes acc to PQF 2019 - specific to teacher profession
Knowledge:
Students know
1. the role of voice as a tool in the teaching profession (N_W03/P7S_WG; M_N_C.W07)
2. principles of occupational health and safety regarding voice emission (N_W11/P7S_WG)
3. the principles of voice emission (N_W13/P7S_WG; M_N_C.W07)
Kryteria oceniania
Forms of evaluation of learning outcomes:
1. A written test - 100% of the final grade (outcome 1,2,3)
pass at 60%
Literatura
Reading list:
Maley, A. (2000). The Language Teacher’s Voice. London: Macmillan.
Tarasiewicz B. (2003). Mówię i śpiewam świadomie. Kraków: TAiWPN Universitas.
Roach, P. (2007). English Phonetics and Phonology. CUP.
Selected internet resources
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: