Historia Projektowania Gier 1.S2.DC.1
Gry – zarówno elektroniczne jak i analogowe, posiadają już długą historię. Przynajmniej pół wieku rozwoju pozwoliło na wykrystalizowanie szeregu najistotniejszych nazwisk twórców w tym przede wszystkim projektantów. Ich poznanie wraz z charakterystyką najważniejszych dzieł stanowi istotną część kształcenia w obrębie groznawstwa.
Zakres tematów:
W trakcie kursu studenci zapoznają się z najważniejszymi i najbardziej wpływowymi projektantami gier jak np. Sid Meier, Steve Jackson, Sandy Petersen albo Will Wright.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: absolwent zna i rozumie
1. w stopniu zaawansowanym kluczowe postacie i dzieła z historii gier (K_W01).
Umiejętności: absolwent potrafi
2. przedstawić historię najważniejszych gier w danym gatunku (k_U02).
3. Wskazać przełomowe momenty dla historii konkretnych gatunków lub mechanik gier (K_U01).
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do
4. rozumienia znaczenie gier i ich refiguracji w tworzeniu świadomości kulturowej (K_K02).
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Praca na zajęciach (efekty 1,3, 4); Projekt (efekt 2).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen z pracy na zajęciach (50%) i pracy multimedialnej (50%).
Metody dydaktyczne: Dyskusja / wykład / ćwiczenia praktyczne / metoda projektu / dyskusja / praca grupowa
Literatura
P. Mańkowski, Wielka Księga Gier, Warszawa 2018.
S. Meier, Wspomnienia, tłum K. Chaba, Kraków 2021.
Materiały przygotowane przez prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: