Narracje gier wideo 1.S2.DC.11
Zajęcia mają na celu omówienie elementów, z których składa się struktura narracyjna gier wideo. Zarówno warstwę fabularną jak i opowieści, a także metody fokalizowania ekspozycji.
Zakres tematów: Narracyjność gier; Poziomy narracji; Rola przestrzeni i czasu w narracji gier; Narrator w grach wideo; Dźwięk w narracjach gier; Narracja środowiskowa; Światoopowieść; Gracz jako współtwórca narracji; Interfejs, a narracja gry wideo; Zabiegi narracyjne w grach wideo.
Kierunek studiów
Literatura uzupełniająca
Nakład pracy studenta
Poziom studiów
Profil kształcenia
Rodzaj przedmiotu
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot
Tryb prowadzenia
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza: student zna i rozumie:
1.w pogłębionym stopniu zasady jakimi rządzi się narracyjność gier wideo w tym przede wszystkim jej wyróżniki i cechy inherentne (k_W04, k_W06)
2. w pogłębionym stopniu istotę narracyjności dla funkcjonowania gier jako tekstów kultury cyfrowej (k_W07, k_W08)
Umiejętności: student potrafi:
3. poddać analizie narrację wybranych gier (k_U02, k_U07)
4. zaprojektować fragment narracji tekstu interaktywnego (k_U10)
Kompetencje społeczne: student jest gotów do:
5. krytycznej oceny konkretnych tekstów narracyjnych pod kątem ich czytelności i wydźwięku w przestrzeni kulturowej (k_K03)
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)
Praca zaliczeniowa (efekty 2,4); Zadania cząstkowe (efekty 1,3,5).
B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny
Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (50%) i pracy zaliczeniowej (50%).
Metody dydaktyczne: Metoda projektu, praca w grupach, dyskusja
Literatura
Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć
A1. wykorzystywana podczas zajęć
1. Olbrzym w cieniu. Gry wideo w kulturze audiowizualnej, pod red. A. Pitrusa, Kraków 2012.
2. Kubiński P., Cyfrowe światoopowieści. Narracyjność gier wideo, [w:] Narratologia transmedialna. Teorie, Praktyki, Wyzwania, red. nauk. K. Kaczmarczyk, Kraków 2017.
A2. studiowana samodzielnie przez studenta
1. Kuchciński B., Rola mechanizmów obrzydzenia w tworzeniu i organizacji narracji w wybranych fantastycznonaukowych grach komputerowych, „Homo Ludens” 2013, nr 1(5) – dostęp online.
2. Prajzner K., Narracja, [w:] Wprowadzenie do groznawstwa, pod. red. K. Prajzner, Łódź 2019.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: